خبرگزاری کار ایران

رضایی کوچی در جمع خبرنگاران:

هفته آینده گزارش کمیسیون عمران در رابطه با پلاسکو به صحن علنی ارجاع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۵۱۰

رییس کمیسیون عمران مجلس از تهیه گزارش در خصوص حادثه آتش سوزی و نشست ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: این گزارش هفته آتی به صحن مجلس ارجاع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان عزیز کشورمان در آتش سوزی رخ داده در ساختمان پلاسکو، گفت: امروز بازدیدی از این حادثه داشتیم و بعد از آن هم جلسه ای با دستگاه های مسئول از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی؛ ستاد مدریت بحران و غیره در این رابطه برگزار کردیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جلسه مذکور همه دستگاه ها گزارشی از نحوه امدادرسانی ارایه کردند، افزود: دستگاه های امدادی به خوبی توانستند حضور داشته و کمک رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیتی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند، تصریح کرد: این اتفاق می تواند در هر جای کشور رخ بدهد از این رو پیشگیری از وقوع چنین حوادث دلخراشی لازم است.

رضایی کوچی ادامه داد: شهرداری ها در کشور باید نسبت به پیشگیری از وقوع چنین حوادثی پیش قدم شده و رفع خطر کنند، گفت: متاسفانه در خصوص وقوع آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ما خلاء قانونی نداریم بلکه بی توجهی به قانون مشکل ساز شده است.

وی افزود: ورود جدی به بافت های فرسوده و تغییر نگرش در این رابطه برای جلوگیری از بروز حوادث این چنینی ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از تهیه گزارش در خصوص حادثه آتش سوزی و نشست ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: این گزارش هفته آتی به صحن مجلس ارجاع خواهد شد.

رضایی کوچی با بیان اینکه باید جلوی بروز حوادثی همچون ساختمان پلاسکو گرفته شود، گفت: طبق قانون شهرداری ها اجازه دارد که با ساختمانی که از استاندارهای لازم بی بهره هستند برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به روند فعالیت امدادگران، افزود: ما به هیچ وجه به دنبال شناسایی مقصر نیستیم بلکه خواهان شفاف سازی و اطلاع رسانی رسمی و ایجاد فضای سازنده ایم تا زمینه هایی که منجر به بروز چنین حوادث خسارت باری که دل مردم و رهبری را بدرد آورده و هزینه های بی جهتی را به جامعه و نظام تحمیل کرده را حذف کنیم لذا بی طرفی و استقلال را رعایت خواهیم کرد و سوابق گزارش های کمیسیون نیز نشان می دهد که در چنین مواردی که پای منافع ملی و انجام وظیفه قانونی در میان باشد تحت هیچ فشاری قرار نمی گیریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: موضوع بعدی که باید مشخص شود این است که آیا تجهیزات اطفاء حریق، امداد و نجات متناسب با نوع و حجم حادثه در اختیار بوده است؟

وی افزود: طبق ماده ۴۹ و با توجه به ماموریتی که مجلس به کمیسیون عمران داده این هفته بررسی ها به صورت فشرده در حال انجام است.

رضایی کوچی گفت: گزارش مقدماتی کمیسیون عمران مجلس شامل شرح ماوقع، وضعیت امداد و نجات و زمینه های منجر به حادثه و میزان آمادگی برای مدیریت بحران طبق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس تقدیم مجلس خواهد شد تا هفته آتی در صحن قرائت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بدیهی است که گزارش تکمیلی با بررسی های کارشناسی در زمان لازم تهیه و به مجلس ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز