خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشست خبری:

تشکیل دو پرونده در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو/تاکنون کسی بازداشت نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۰۴

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده پلاسکو تاکنون کسی بازداشت نشده است و برای این آتش‌سوزی دو پرونده تشکیل شده یک پرونده قبل از اتفاق و پرونده دیگر مربوط به بعد از اتفاق است که اولویت برای ما پرونده‌ای است که بعد از اتفاق تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسنی‌اژه‌ای از دستگیری یکی از بدهکاران بانکی خبر داد و گفت: فردی بیش از هزار و دویست میلیارد از یکی از بانک‌های کشور تسهیلات دریافت کرده که اخیراً بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

او تاکید کرد: دولت به همراه بانک مرکزی و قوه قضاییه باید تمهیداتی را بیندیشد و برخورد جدی با اینگونه تخلفات داشته باشد تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه از قطعی شدن حکم چند نفر از افراد بازداشت شده خبر داد و اظهار داشت: حکم دادگاه نازنین زاغری معلوم شده است. او به پنج سال حبس محکوم شد همچنین فرهاد ابدصالح با تجدیدنظر و تخفیف به پنج سال حبس محکوم شد و فواد صادقی و علی خزائی حکمشان قطعی شد.

اژه‌ای در قسمتی از سخنان خودش به پرونده آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: در مورد پرونده پلاسکو تاکنون کسی بازداشت نشده است و برای این آتش‌سوزی دو پرونده تشکیل شده یک پرونده قبل از اتفاق و پرونده دیگر مربوط به بعد از اتفاق است که اولویت برای ما پرونده‌ای است که بعد از اتفاق تشکیل شده است.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد این پرونده سخنی بگوییم، باید گفته شود دستگاه‌های ذیربط باید پاسخ آن را بدهند. اینکه گفته می‌شود شهرداری اقداماتی را باید انجام می‌داده باید ببینیم این نهاد اجازه چنین کاری را داشته است یا خیر و یا اینکه تجهیزات لازم را برای وقوع از چنین اتفاقی در اختیار داشته یا نه.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: استانداری، شهرداری و مالکان ساختمان‌های مشابه باید بدانند این اتفاق زنگ خطری برای آنهاست و باید از وقوع آن جلوگیری کنند.

اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه گفته می‌شده از یک ماه قبل به ساکنان این ساختمان هشدار داده شده و از مالک آن خواسته‌اند که ساختمان را پلمب کند، گفت: طبق آمار سه هزار نفر در این ساختمان کار می‌کردند، چگونه می شد یک شبه در آن را ببندیم و به آنها بگوییم که در خانه بنشینند و دست از کار بکشند. چنین چیزی امکان‌پذیر نبود. ما باید در این موارد دفع خطر کنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه، شهرداری و دولت از همان لحظه اول تلاش خودشان را به کار بسته‌اند و قول‌های لازم را برای رفع مشکلات داده‌اند. باید گفت دادستانی از همان روز اول در صحنه حضور داشت و اگر جایی نیاز به حکم قضایی بود ما آن را ابلاغ خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: شهرداری موظف است در چنین مواردی رفع خطر کند. چند وقت پیش که اعلام شد، یک طبقه پاساژ علاءالدین اضافی ساخته شده و ایمنی ندارد. شورای تامین تهران تشکیل شد و در همان جلسه فرماندار رسماً اعلام کرد که نباید این امر صورت گیرد بلکه باید دفع خطر کرد.

محسنی‌اژه‌ای در قسمت دیگر سخنان خودش به ماجرای فیش‌های حقوقی و روند رسیدگی به این فیش‌ها اشاره و عنوان کرد: ابتدا ما بررسی این فیش‌ها را به عهده دولت گذاشتیم که اگر مواردی بود به ما ابلاغ کنند که ظاهراً به چیزی دست نیافتند، سپس آن را به عهده دیوان محاسبات گذاشتیم که آنها هم اعلام جرم نکردند، اما هنگامی که دستگاه قضا وارد جریان شد، مساله وجه دیگری گرفت. تاکنون حدود ۷۰ نفر برای پاسخگویی احضار و بازرسی شده‌اند و همچنان نیز ادامه دارد.

او در ادامه خاطرنشان  کرد: افرادی که فیش‌های نجومی و یا غیر متعارف برای آنها صادر شده عنوان می‌کنند که مبالغی که در این فیش ها نوشته شده تنها مختص به آنها نیست و آنها دارای زیرمجموعه‌ای هستند که از همان حقوق نوشته شده در فیش‌هایشان باید حق و حقوق آنها را پرداخت کنند.

او در ادامه افزود: ما با وزرا و اقشار دیگر در این‌باره صحبت کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسیم و اگر فردی جرمش ثابت شد باید حقوقی که تاکنون دریافت کرده را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز