خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در پاسخ به ایلنا:

پرونده احمدی‌نژاد مربوط به قوه‌قضاییه نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۳۰

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد باید بگویم که این پرونده مربوط به دیوان محاسبات کشور است و مربوط به قوه قضائیه نمی‌شود.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اطاله دادرسی در پرونده های مهم از انتقاداتی که نسبت به عملکرد قوه قضاییه مطرح می‌شود. به طور مثال از همان سال ۹۲ پرونده‌ای برای محمود احمدی‌نژاد به دلیل تخلفات در دوران ریاست جمهوری‌اش تشکیل شده است. طبق اعلان دیوان محاسبات مبلغ ۴۸ هزار میلیارد میزان تخلفات دولت قبل است که حدود ۱۲ هزار میلیارد آن مربوط به شخص رییس جمهور سابق است. این تخلفات مالی چیست و در چه مرحله‌ای رسیدگی قرار دارد. آیا احمدی‌نژاد برای پاسخگویی شخصا در دادگاه حاضر شده است؟ گفت: بنده اطاله دادرسی در برخی از پرونده‌ها را قبول دارم اما همیشه اوقات مقصر قاضی و قوه قضائیه نیست.

او ادامه داد: متاسفانه ما به اندازه پروند‌ه‌های وصولی قاضی برای رسیدگی کردن به آنها نداریم. فعلاً با همراهی مجلس و برنامه ششم توسعه بنا بر این شده است که سالانه ۸۰۰ قاضی استخدام کنیم و طی ۵ ساله برنامه ششم توسعه ۳هزار کارمند اداری نیز می‌توانیم استخدام کنیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: اما در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد باید بگویم که این پرونده مربوط به دیوان محاسبات کشور است و مربوط به قوه قضائیه نمی‌شود. 

وی در پاسخ به سوالی راجع به مرخصی مهدی هاشمی گفت: مرخصی آقای هاشمی امروز تمام شده است و باید به زندان برمی‌گشت و اینکه آیا به زندان برگشته است یا خیر را خبر ندارم. در مورد قبول اعاده دادرسی ایشان در دیوان عالی کشور هم تا آخر هفته گذشته رای‌ صادر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز