خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در بدو ورود به کنارک:

مهمترین جهت‌گیری در توسعه مکران افزایش ظرفیت‌های بومی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۰۹۵

معاون اول رییس جمهورتاکید کرد: مهمترین جهتگیری که در توسعه مکران دیده شده افزایش ظرفیت‌های بومی است و کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و هندوستان می‌توانند به سواحل مکران به عنوان کانون توسعه منطقه فکر کنند

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به کنارک، در گفت‌وگو با خبرنگاران از تدوین برنامه جامع برای توسعه سواحل مکران در ستاد توسعه سواحل مکران خبر داد و گفت: برای توسعه سواحل مکران برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت سرمایه‌گذاری، ایجاد شهرهای جدید در منطقه و استقرار جمعیت تدوین شده و اکنون دیگر این برنامه‌ها باید وارد مرحله اجرا شود. 

او با تاکید بر اینکه طرح‌های مرتبط با سفر مقام معظم رهبری به منطقه باید تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت: آغاز توسعه سواحل مکران باید به صورت عملیاتی شروع شود.

معاون اول رییس جمهور توسعه سواحل مکران را اتفاقی بزرگ و عظیم توصیف کرد و افزود: مهمترین جهتگیری که در توسعه مکران دیده شده افزایش ظرفیت‌های بومی است و کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و هندوستان می‌توانند به سواحل مکران به عنوان کانون توسعه منطقه فکر کنند و امیدوارم در آینده شاهد آن باشیم که سواحل مکران به یکی از بزرگترین قطب‌هاب توسعه تبدیل شود.

جهانگیری با اشاره به محورهای مختلف برنامه توسعه سواحل مکران اظهار داشت: برنامه‌های توسعه در سواحل مکران عمدتاً مبتنی بر طرح‌های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی، گردشگری، حمل و نقل، صنایع سنگین، شیلات و برنامه‌های دریامحور است زیرا یکی از اصلی‌‌ترین ظرفیت‌های این منطقه برخورداری از دریا است و باید تلاش کنیم اقتصاد مبتنی بر دریا از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های توسعه سواحل مکران باشد.

جهانگیری استان سیستان و بلوچستان را از مهمترین استان‌های کشور برشمرد و گفت: این استان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی است و امیدوارم سال آینده بتوانیم برنامه گازرسانی به زاهدان را انجام دهیم.

او همچنین با اشاره به برنامه زیر کشت بردن اراضی دشت سیستان گفت: این برنامه قرار است در ۴۶ هزار هکتار از این اراضی اجرا شود و براساس گزارش‌هایی که ارائه شده است روند اجرای این برنامه رضایت‌بخش و قابل قبول است و اگر برنامه‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان با همین روند ادامه پیدا کند، زمینه‌های شکوفایی و ترقی در این استان مهیا خواهد شد.

این همایش طی روزهای ۴ و ۵ بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود و معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و پیگیری سیاست‌ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و برنامه‌ریزی‌های گسترده جهت توسعه این سواحل در برنامه ششم توسعه و نیز پیگیری‌ها و اقدامات دولت مبنی بر توسعه این منطقه، زمینه‌های لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه این سواحل ایجاد شده و در گام نخست، ستاد توسعه سواحل مکران با ریاست معاون اول رییس جمهور و عضویت بیش از ۲۰ وزارتخانه و دستگاه اجرایی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه پایدار این منطقه از کشورمان را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز