خبرگزاری کار ایران

هیات مخالفان سوری:

در مذاکرات آستانه فقط امور انسانی و آتش‌بس بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۵۹

مخالفان سوری اعلام کردند در مذاکرات آستانه در خصوص آتش بس و مسائل مرتبط با امور انسانی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، هیات مخالفان سوری در مذاکرات آستانه تاکید کرد که تمرکز اصلی این دور از مذاکرات بر برقراری آتش‌بس و امور انسانی و همچنین رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان است.

«محمد علوش» سرپرست هیات مخالفان دولت سوریه در مذاکرات آستانه، با تاکید بر موضوع این نشست ایران و نظام سوریه را متهم کرد که قصد دارند مانع از پیشرفت مذاکرات شوند.

نشست بین‌المللی سوریه، با حضور هیات‌هایی از ترکیه، ایران، روسیه، دولت سوریه و مخالفان آن و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، امروز- دوشنبه- در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

در این راستا هیات نمایندگان نظامی معارضان سوری برای شرکت در این نشست، روز گذشته وارد قزاقستان شدند. این هیات پس از ورود، نخست جلسه ‌ی برای ارزیابی آخرین وضعیت برگزار کرده و سپس با هیات ترکیه، که در رأس آن «سدات اونال» معاون مشاور ارشد وزیر خارجه قرار دارد، دیدار و در مورد نشست امروز تبادل نظر کردند.

پس از این جلسه، معارضان سوری با گروهی از دیپلمات‌های کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و دانمارک نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

ترکیه و روسیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس سوریه که در تاریخ ۳۰ دسامبر برقرار شد، به عنوان دو هیات اصلی در نشست آستانه محسوب می‌شوند.

هیات نظامی معارضان سوری نیز که قرار است در این نشست بین المللی شرکت کنند، از ۱۴  عضو مهم گروه‌های مسلح و نماینده ستاد فرماندهی جبهه جنوبی «ارتش آزاد سوریه» تشکیل می‌شود. در رأس این گروه نیز «محمد علوش» سرکرده گروه تندروی «جبش‌الاسلام» به عنوان بزرگ‌ترین گروه مسلح قرار دارد. هیات دیگری حدود ۴۰ نفر، متشکل از مشاوران حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای هیات معارضان را همراهی خواهند کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز