خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دشمنان را رها کرده‌ و دولت را تخریب می‌کنیم/مردم دولت را به عنوان اپوزیسیون نمی‌بینند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۲۰۴

وزیر کشور با اشاره به اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید پشتوانه دولت باشند، گفت: امروز همگان می‌دانند بدون مردم نمی‌توان کشور را اداره کرد. مثلا ما شب و روز مسائلی را برای دولت مطرح می‌کنیم که انصاف به صورت کامل کنار گذاشته می‌شود. انگار دولت کاری انجام نداده است، چرا کارهای مثبت دولت را نمی‌بینید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اجلاس سراسری مشاوران و مدیران کل امور بانوان و خانواده عنوان کرد: انتظارم این بود در این جلسه شما بانوان مسائل جدیدتری را مطرح کنید تا ما هم در وزارت کشور بتوانیم آنها را پیگیری کنیم. انتظار داشتم موضوعاتی را در حوزه‌های بانوان بیان کنید که قابلیت پیگیری داشته باشد.

او افزود: بانوان باید در مسائل اجتماعی حضور فعالی داشته باشند. بحث وحدت و انسجام زنان در عرصه اجتماعی و امید و نشاط برای مردم لازم است زنان باید در مسائل مهم کشور تاثیرگذار باشند. مردم ولی نعمت ما هستند. مردم باید به مجموعه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد امیدوار بوده و به آن اعتماد داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید پشتوانه دولت باشند، گفت: امروز همگان می‌دانند بدون مردم نمی‌توان کشور را اداره کرد. مثلا ما شب و روز مسائلی را برای دولت مطرح می‌کنیم که انصاف به صورت کامل کنار گذاشته می‌شود. انگار دولت کاری انجام نداده است، چرا کارهای مثبت دولت را نمی‌بینید.

او با بیان اینکه چرا جنبه‌های ضعف دولت می‌بینید، گفت: نباید با مخالفت‌های سیاسی دولت را بنگریم، مردم دولت را اپوزیسیون نمی‌بینند، گروهای سیاسی همه باهم وحدت دارند. در ایجاد قضاوت درست و تقویت امید نباید تماشگر باشیم باید در جامعه حضور پیدا کنیم و نباید فضایی را ایجاد کنیم که مردم فکر کنند امیدی در جامعه نیست.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: مثلا موضوع انرژی مورد تایید همه نظام و حکومت است و کسی هم شک ندارد، این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود؛ زیرا ملی است و مردم آن را جزو حقوق لاینفک خود می‌دانند. اما عده‌ای در کنار دشمنان به دنبال هزینه کردن هستند و باید بدانند مردم این رفتار را نمی‌پسندند. مقام معظم رهبری این جریان را مدیریت کرده‌اند و بر اساس آن مذاکرات را شروع کردیم.

او گفت: همیشه حوزه‌های حقوقی، فنی و سیاسی در جریان مذاکرات مطرح بود و فراز و نشیب‌هایی هم داشت. در این دولت با تجربیات رییس‌جمهور، تیمی تشکیل شد و همه می‌دانستند مذاکرات قرار نیست یک طرفه به نفع ما باشد در انتهای موضوع هم مقام معظم رهبری توصیه‌هایی کردند و در شورای امنیت ملی هم همه موارد تایید شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما چند دسته تحریم داشتیم و توافقاتی هم حاصل شد. آیا ما گفتیم که صددرصد آنها این توافقات را انجام می‌دهند. قطعا خیر، برای همین هم شورای حکمیت گذاشتیم. زمان تحریم‌ها ما نتوانستیم یک میلیون نفت بفروشیم. ما در سیستم بانکی مشکلات زیادی را داشتیم که بعداز برجام بسیاری از آنها رفع شد. مهم تر از این‌ها عرصه سیاسی است. ما یک اتحاد علیه ایران را از بین بردیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نکردیم و مشکل این کشور مسائل هسته‌ای نیست بلکه انقلاب است. هشت سال جنگ نشانه این است که هرجا لازم باشد، مقابله به‌مثل می‌کنیم. متاسفانه ما دشمنان را رها کرده‌ایم و دولت را تخریب می‌کنیم، باید پشت دولت بایستیم کشور ما دارای دموکراسی است، باید به احترام رای مردم از دولت حمایت کنیم. رییس‌جمهور وقتی از مردم رای می‌گیرد باید حمایتش کنیم نه اینکه چشم و گوش بسته آن را نقد کنیم البته انتقاد هم باید وجود داشته باشد منتها منصفانه.

او با بیان اینکه دولت کشور را با نفت بشکه ای ۲۵دلار اداره کرد و تورم را پایین آورد و رشد اقتصادی هم داشته‌ایم ، گفت:  درست است برخی از مسائل به دلیل ایراد در نظام اداری میسر نشد. نظام مال ماست مردم به ما اعتماد کرده‌اند و امید دارند که کشور امنیت دارد. نباید با نقدهای غیرمنصفانه آن‌ها زیر سوال ببریم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: نکته بعدی اقتصاد مقاومتی است که باید رعایت کنیم و به گفته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم ایشان به این نتیجه رسیده‌اند، راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است. بانوان باید در این زمینه نقش موثری داشته باشند. باید ثابت کنیم هر کدام از ما نقشی در اقتصاد مقاومتی می توانیم. سرمایه‌گذاری و پس‌انداز از آن دست کارهایی است که بانوان به نحو احسن می‌توانند انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه انتخابات پیش رو بسیار مهم است، گفت:  بخش اجرایی بر عهده ماست، اما بحث مهم مشارکت بالای مردم است. شما بانوان می‌توانید این حضور را افزایش دهید. بخش دیگر سلامت انتخابات است که مردم و کاندیداها بخش‌های مهم آن هستند. در انتخابات گذشته ما مشکلی نداشتیم. بحث دیگر قانون و بی‌طرفی است؛ رای مردم حق الناس است، ما باید امانت‌دار رای مردم باشیم و باید شرایطی را به وجود بیاوریم که مردم در بی‌طرفی رای بدهند.

وزیر کشور با بیان اینکه شما بانوان باید فعالیت‌های خود را افزایش دهید، خاطرنشان کرد:  با فعالان سیاسی بانوان جلسه بگذارید. مساله دیگر آسیب‌های اجتماعی است. ما دستگاه‌های اجرایی را مشخص کردیم و وقتی گزارش را تقدیم مقام معظم رهبری کردیم، ابزار خرسندی کردند. آسیب‌های اجتماعی باید راه حل‌های اجتماعی داشته باشد، هرکس در حوزه کار و فعالیتش باید آن را انجام دهد. با یک نسخه از تهران نمی‌توان برای کل کشور در مسائل اجتماعی تصمیم گرفت. زیرا هر بخش و استان فرهنگ خودش را دارد.

او افزود: اعتبارات برای آسیب‌های اجتماعی برای هر استان رویکردی در نظر گرفته شده این آسیب‌ها خطرناک است و زیر بناها را از بین می‌برد. باید شب و روز در این موضوع دغدغه داشته باشیم. در حوزه مواد مخدر و همچنین حقوق کودک فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. ما متولی اداره حکومت به نیابت از مردم هستیم ما نسبت به وظایفی که بر عهده ما گذاشته‌اند مسئول هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز