خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

آسیب دیدگان نگرانند مقصر اصلی حادثه جلوه داده شوند/ باید از وقوع چنین حادثه‌هایی جلوگیری کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۳۲۹

وزیر کشور تاکید کرد: آسیب‌دیدگان این حادثه مطرح می‌کنند مسائل جوری بیان نشود که ما مقصران اصلی حادثه جلوه کنیم، ما به عنوان مستاجران تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رحمانی‌فضلی در حاشیه اجلاس سراسری مشاوران استانداران و مدیران امور  بانوان و خانواده‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پلاسکو در مورد روند پیگیری و کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: عملیات اجرایی به سرعت و با تلاش پیش می‌رود با برداشتن تیرآهن‌ها و آوارها سرعت کار و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان شدت گرفته است. ما جلسه‌ای را دیروز با عوامل اجرایی داشتیم و همچنین اقداماتی نیز در بنیاد داشتیم و آقای سعیدی‌کیا قول دادند که این مجموعه را دو ساله بسازند.

او ادامه داد: یک مکان موقت برای اسکان کاسب‌هایی که در این مجتمع فعالیت‌ می‌کردند درنظر گرفته شده و همچنین بیمه و مالیات نیز برای آنها گزارش‌هایی را رد کردند و هیاتی نیز از وزرای اقتصادی تشکیل شده و اقدامات لازم نیز در حال انجام است.

وزیر کشور تاکید کرد: حادثه پلاسکو بسیار عظیم و بزرگ بود و هر کاری از دست دولت بر بیاید آن را انجام خواهد داد. دستور ویژه‌ای نیز از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شده و ما در اسرع وقت عوامل و علل حادثه را شناسایی خواهیم کرد.

او افزود: از همان روز نخست حادثه، جلسه تشکیل شد و نقشه راه نیز اعلام شد اما مهم این است که ما ساختمان‌هایی که شرایط مشابه دارند را شناسایی کنیم و نکات ایمنی را برای آنها به وجود بیاوریم. جلساتی نیز درباره این موضوعات خواهیم داشت که طی ۲ ، ۳ هفته آینده آنها را گزارش خواهیم داد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آ‌یا انتخابات خبرگان به صورت میان‌دوره‌ای در تهران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: طبق قانون، برگزاری این انتخابات بر عهده خود مجلس خبرگان است. وزارت کشور آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در صورت آمادگی این مجلس دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی دیگر درباره آمار دقیق تلفات و خسارت در حادثه پلاسکو گفت: آمار دقیقی در دسترس نیست. خسارت همان است که کارشناسان بیمه اعلام کرده‌اند. روز شنبه با هیات امنا جلسه‌ای داشتیم نباید فراموش کنیم که در جریان این حادثه علاوه بر جان باختن تعدادی از آتش‌نشانان و کسبه، کسانی نیز زندگی‌شان از دست رفته است در آن ساختمان گفته می‌شود حدود ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار بودند که ما باید شرایط لازم را برای فعالیت دوباره آنان به وجود بیاوریم.

او ادامه داد: آسیب‌دیدگان این حادثه مطرح می‌کنند مسائل جوری بیان نشود که ما مقصران اصلی حادثه جلوه کنیم، ما به عنوان مستاجران تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: باید از این حادثه درس بگیریم و پیشگیری‌های لازم را به وجود آوریم، باید با افزایش ایمنی و رعایت اصول تا می‌توانیم از وقوع چنین حادثه‌هایی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز