خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

وضعیت تولید گاز خوب است/ تشریح جزییات قراردهای نفتی

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۹۵

وزیر نفت گفت: با وجود فشاری که به علت حادثه در دو خط لوله فاز ۱۶ و ۱۹ پارس جنوبی ایجاد شد، وضع تولید گاز خوب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دو خط لوله هر کدام ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه ها می رساند ، افزود: با اینکه در اوج سرما هستیم مصرف گاز خانگی و مصرف نیروگاه ها و صنایع تأمین می شود. از مشترکان خانگی و ادارات دولتی می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و دمای دستگاه‌های حرارتی خود را کاهش دهند.

وزیر نفت در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چند قرارداد نفتی منعقد شده است، گفت : خود شما خیلی تلاش کردید که قرارداد پا نگیرد حالا از ما می‌پرسید چند قرارداد بستید.

او با بیان اینکه سه تا چهار ماه است که مجوز گرفتیم و مذاکراتمان را شروع کرده‌ایم، گفت: یک رئوس توافق به نام موافقتنامه با توتال برای فاز ۱۱ پارس جنوبی امضاء کردیم ، یک رئوس توافق با شرکت تدبیرانرژی برای میدان های یاران، کوهپال و مارون تنگستان امضاء کردیم ، یک موافقتنامه دیگر با یکی از شرکت های قرارگاه امضاء شد ، یادداشت تفاهمنامه های زیادی با شرکت‌های خارجی امضاء شده است و مناقصه عمومی برای میدان آزادگان هم اعلام خواهیم کرد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که چه زمانی قراردادها اجرایی می‌شود، گفت: اول باید قراردادها امضاء شود و بعد کار را شروع کنیم.

او در ادامه با اشاره به کاهش تولید نفت که پیشتر در اوپک مطرح شده بود، افزود: کاهش تولید اعضای اوپک و اعضای غیر اوپک آغاز شده است. اعضای اوپک قرار بود ۱.۲ میلیون بشکه تولید خود را کاهش دهند و ۵۰۰ هزار بشکه نیز قرار بود اعضاء غیر اوپک کاهش دهند.

وزیر نفت در پایان گفت: نه تنها قرار نبود ایران کاهش تولید نفت را داشته باشد بلکه ایران اجازه افزایش تولید را هم دارد و بدون محدودیت برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم، تولید ما از روزانه از ۳،۸ میلیون بشکه عبور کرده و به حدود ۳،۹ میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز