خبرگزاری کار ایران

بانک در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی:

آیت‌الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری برای مردم دریغ نکرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۱۸

مرتضی بانک گفت: آیت الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری برای این مردم دریغ نکرد و هرچه داشت برای این مردم انجام داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مرتضی بانک در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی که به همت حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران برگزار شد، اعلام کرد: آیت الله هاشمی از عنفوان جوانی تا پایان عمر از هیچ کاری برای این مردم دریغ نکرد و هرچه داشت برای این مردم انجام داد و چه زیبا این مردم در مراسم تشییع پیکرش نشان دادند که او چه بود و چه می‌خواست.

او یادآور شد: امروز در این جماران کوچک که به بزرگی همه دل‌های عاشق و انقلابی است و در این مکانی که هر لحظه‌اش برای مردم ما خاطره ای حماسی است، گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره آن مرد بزرگ، آیت‌الله هاشمی را گرامی بداریم.

بانک با بیان اینکه آیت الله هاشمی یک فرد نبود، خاطرنشان کرد: آین الله هاشمی شخصیتی ملت‌ساز و رهبری معتدل و عادل بود.

او با بیان اینکه در این یک جلسه نمی‌توان از تمام ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی سخن گفت، ادامه داد: خاطرات زنده‌ای که آیت‌الله هاشمی نوشته است، لحظه لحظه این انقلاب را تفسیر می‌کند و اجازه نمی‌دهد که ناکسان و تندروان با تندروی و جسارت، همه دستاوردهای بزرگی که این عزیز سفرکرده برای ما تحفه آورد، تخطئه کنند.

بانک تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی علاوه بر فعالیت مذهبی و اسلامی، با دو کتاب امیرکبیر و فلسطین مسیر خود را مشخص کرد که باید برای سازندگی فعالیت کرد. او یک استراتژیست بود. او مدیر این کشور بود. او فردی آینده‌نگر بود که برای سال‌های آینده این کشور برنامه‌ریزی می‌کرد. فردی تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بود.

او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در شرایط سخت کشور هیچ‌گاه اسیر شرایط و مراحل خاص نمی‌شد، گفت: درعین حال به جزئیاتی که احیانا مسیر توسعه را با مشکل روبرو می‌کرد، توجه ویژه داشت. هاشمی فردی ریسک‌پذیر بود. از خصوصیت‌های یک رهبر و مدیر این است که ریسک و خطر تصیمات را بپذیرد و هاشمی این‌گونه بود. او هیچگاه متوقف نمی‌شد و هر روز به دنبال ایجاد شکاف در مشکلات و پیداکردن راهی برای برون رفت جامعه از مشکلات بود.

معاون کل‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: او یک مدیر بی نظیر در بحران‌ها بود. هیچ‌گاه در بحران‌ها متوقف نمی‌شد و راهی برای پیشبرد امور می‌اندیشید. هاشمی فردی بود که همواره آرامش درونی داشت. او با قلب و سینه‌ای فراخ در برابر تمامی ناملایمات و تهمت‌ها می‌ایستاد. آنها می‌خواستند او بشکند اما هاشمی نشکست و همه را مشکلات را تحمل کرد.

بانک یادآور شد: آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه از مردم جدا نشد و برای ملت کار کرد و همچنین هیچ‌گاه از ولایت جدا نشد و این دو عنصر منجر به این شد که در تمام این سال‌ها در مسیر خود و این انقلاب ثابت قدم باشد. هاشمی در زمان بود و برای زمان خود کار می‌کرد اما هیچ‌گاه از تحولات بزرگ چشم نمی‌پوشید. او تحولگرا بود و اگر جامعه و کشور نیاز به تحولی اساسی داشت، خطر می‌کرد.

او خاطرنشان کرد: امروز فردی را از دست دادیم که خلا او در این کشور همواره با ما خواهد بود اما امید ما به پشتوانه این مردم و ولایت و رهبری است تا بتوانیم این مسیر پرشکوه و انسان‌ساز برای آینده جامعه ما بادوام بماند و خوشبختی و سعادت را برای جامعه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز