خبرگزاری کار ایران

رییس سرویس مهاجرت دولت اوباما:

دستور توقف ورود اتباع خارجی به آمریکا، شامل روادیدهای دیپلماتیک نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۵۹

یک نشریه آمریکایی با بیان اینکه با حکم ترامپ بازگشت ۵۰۰ هزار خارجی مقیم آمریکا به این کشور ممنوع می‌شود، نوشت: دبیر سیاسی شورای ایرانیان آمریکا گفته بر اساس متن این حکم در صورتی که بعد از ۹۰ روز کشورهای این لیست اطلاعات لازم را در اختیار دولت آمریکا قرار ندهند، ورود شهروندان این کشورها برای همیشه به آمریکا منع خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از نشریه «پرو پابلیک»، در پی امضای حکم توقف صدور روادید آمریکا برای هفت کشور، کسانی که روادید یا گرین کارت آمریکا دارند و هم‌اکنون خارج از آمریکا به سر می‌برند، هم مشمول این قانون شده و توانایی ورود به کشور آمریکا را ندارند.

استفان لگومسکی رییس سابق سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا در دولت اوباما گفته این حکم فوق‌العاده بی‌رحمانه است.

دستور توقف ورود خارجی‌ها به آمریکا شامل کسانی که روادیدهای دیپلماتیک دارند، نمی‌شود. علاوه بر این کسانی که روادیدهای بلندمدت نظیر روادید دانشجویی یا کار دارند و به موجب آن حق زندگی در آمریکا را تا پایان دوران روادیدشان دارند نیز مشمول این قاعده شده‌اند.

لگومسکی روز جمعه در این حکم اجرایی گفته که اگر این قانون اجرایی شود؛  دانشجویانی را که برای مدتی مثلا برای تعطیلات زمستان از آمریکا خارج شده‌اند را نیز شامل شده و این افراد نیز نمی‌توانند به آمریکا بازگردند.

تقریبا ۲۵ هزار شهروند از این هفت کشور در سه سال گذشته روادید دانشجویی و کار از آمریکا دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشورها گرین کارت آمریکا را در یک دهه گذشته دریافت کرده‌اند. از نظر قانونی افراد دارای گرین کارت آمریکا خارجی محسوب می‌شوند. کاخ سفید به درخواست و شفاف‌سازی این قانون هنوز پاسخی نداده است. 

شهروندان ایران و عراق جزو کشورهایی هستند که بیشترین میزان گرین‌کارت را از آمریکا دریافت کرده‌اند. در ده سال گذشته ایرانی‌ها و عراقی‌ها بیش از ۲۵۰ هزار گرین کارت دریافت کرده‌اند.

بر اساس آمارهای موسسه تحصیلات بین‌المللی درهای باز، ایران یازدهمین کشور از لحاظ جمعیت دانشجویان خارجی در آمریکاست. 

به گفته جمال عبدی دبیر سیاسی شورای ایرانیان آمریکا (نایاک) ما در معرض سیل سوالات و تماس‌های افرادی قرار گرفتیم که از این خبر شوکه شده‌اند . 

عبدی گفته این نگرانی وجود دارد که این قانون دائمی شود. بر اساس متن این حکم در صورتی که بعد از ۹۰ روز کشورهای این لیست اطلاعات لازم را در اختیار دولت آمریکا قرار ندهند، ورود شهروندان این کشورها برای همیشه به آمریکا منع خواهد شد.

به گفته عبدی دولت ایران زیر بار اطلاعات دادن به آمریکا نخواهد رفت و همین مساله منجر به دائمی شدن این قانون خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز