خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون اول رییس‌جمهور؛

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۳۷

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۱۲/۱۰/۱۳۹۵ به پیشنهاد نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (۶) قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیجسپاه پاسداران انقلاب اسلامی - مصوب ۱۳۸۶- آیین­نامه اجرایی قانون یادشده را به شرح زیرتصویب کرد:

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ماده ۱- در این آیین ­نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می­روند:

الف– سازمان: سازمان بسیج سازندگی و رده­های تابعه.

ب– قانون: قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومتبسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - مصوب ۱۳۸۶- .

پ- دستگاه اجرایی: دستگاه­های موضوع ماده (۲) قانون و همچنین ماده (۵)قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب ۱۳۸۶-.

ت- زود بازده: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که در حوزه­های آب، کشاورزی، باغبانی، آبخیزداری، جنگل­ها و مراتع، بیابان­زدایی و عمرانی، صنایع تبدیلی کوچک، انرژی (آب و برق)،راه و ساختمان، سلامت، بهداشت و درمان که ظرف (۱۸) ماه اجرا و به مرحله بهره­برداری برسد.

ث- عام­ المنفعه: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که منافع آن شامل عامه مردم مناطق محروم،روستاهای کمتر توسعه­یافته و شهرهای کوچک و مرزی می­شود از قبیل مسجد، خانه بهداشت، مدرسه، خانه معلم، راه روستایی، آبرسانی و بخش­های راه و آب و مسکن.

ج- امدادی: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه در روستاها،مناطق محروم و شهرهای کوچک و مرزی و در صورت اعلام نیاز دستگاه­های اجرایی اجرا می­شود.

چ- فرهنگی: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که در حوزه­های دینی، هنری، ورزشی، سوادآموزی و زیست محیطی انجام می­شود.

ح- مردم یاری: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که با مشارکت مردم انجام می­گیرد و عموماً مورد تقاضای مردم می­باشد.

خ- کم هزینه: فعالیت­ها، طرح­ها و پروژه­هایی که بارمالی آن معادل معاملات متوسط، موضوع قانون برگزاری مناقصات – مصوب ۱۳۸۳- و مصوبه ­های سالانه مربوط به تعیین نصابمعاملات یادشده می­باشد.

ماده ۲- دستگاه­های اجرایی مجازند بخشی از اجرای طرح­ها و پروژه­های تملک دارایی سرمایه­ای خود با یکی از ویژگی­های زودبازده، عام‏المنفعه، کم هزینه، امدادی، فرهنگی و مردم یاری و بهداشت و درمان در مناطق محروم، کمتر توسعه­یافته، روستاها و شهرهای کوچک و مرزی را که پس از فراخوان عمومی با عدم وجود متقاضی مواجه می­شوند، با رعایت قوانین و مقررات مربوط، به سازمان واگذار نمایند. تملک و مدیریت طرح­های مذکور پس از پایان عملیات اجرایی به دستگاه اجرایی مربوطباز می­گردد.

تبصره ۱- اجرای طرح­های امدادی، فرهنگی و مردم­یاری در سایر نقاط کشور نیز به درخواست دستگاه اجرایی و اعلام آمادگی سازمان قابل تفویض، واگذاری و اجرا توسط سازمان است.

تبصره ۲ – هزینه اجرای طرح­ها توسط سازمان ضمن حفظ کیفیت و رعایت الزامات قانونی پروژه نباید بیش از هزینه اجرای طرح براساس فهرست بهای مصوب همان سال باشد. مسئولیت نظارت بر مفاد این تبصره برعهده دستگاه کارفرمای پروژه است.

تبصره ۳ – سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است بخشی از اعتبارات طرح­ها را به پیشنهاددستگاه اجرایی برای تحقق اهداف قانون به عنوان کمک به طرح در اختیارسازمان قرار دهد.

ماده ۳- دستگاه­های اجرایی می­توانند به منظور پشتیبانی از اردوهای جهادی، فعالیت­هایعام­المنفعه و فعالیت­های غنی­سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه­های کار و تلاش و سازندگی،با استفاده از امکانات و تجهیزات خود جهت تشویق، مشارکت و حضور نیروهای داوطلببسیجی و مردمی، جوانان و متخصصان در فعالیت­های سازمان اقدام نمایند.

ماده ۴- به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای قانون و مفاد این آیین­نامه، آشنایی با فرهنگ کار و تلاش جهادی، کارگروهی با ترکیب زیر تشکیل می­گردد:

الف- وزیر کشور (رییس کارگروه)

ب– معاون عمرانی وزیر کشور (دبیر کارگروه)

پ– معاون وزیر آموزش و پرورش

ت- معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ث– معاون وزیر ورزش و جوانان

ج– معاون وزیر جهادکشاوزی

چ– معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

ح– معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

خ- معاون رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

د- معاون رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ذ– رییس سازمان

ر– معاونین سایر اعضای هیئت دولت حسب مورد.

تبصره– مسئولیت هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح­های بسیج سازندگی در استان­ها برعهده استاندار می­باشد. استاندار نسبت به تشکیل کمیته استانی با رده­های متناظر کارگروه دراستان اقدام و گزارش مربوط را هر فصل (سه ماهه) برای دبیرخانه کارگروه ارسال می­نماید.

ماده ۵- سازمان در اجرای قراردادهای پیمانکاری موضوع این آیین­نامه، مشمول ماده (۴)آیین­نامه اجرایی ماده (۲۲) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع تصویب­نامه شماره ۱۵۷۷۸/ت۲۷۰۵۵هـ مورخ ۲۸/۳/۱۳۸۲ با اصلاحات بعدی می­باشد.

ماده ۶- سازمان مکلف است گزارش سالانه اجرای قانون و این آیین­نامه را بارعایت سلسله مراتب به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - وزارت کشور- وزارت آموزش و پرورشوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت ورزش و جوانان وزارت جهادکشاورزی- وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریسازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران – سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز