خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پرونده فرزند ابتکار فساد مالی نیست/ توضیحات اژه‌ای درباره پرونده یکی از بستگان رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۳۷۵

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده فرزند معصومه ابتکار فساد مالی نیست، تاکید کرد: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی داشته است. شنیدم اعاده دادرسی خواستند و تعقیب می شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی که در دانشگاه امام حسین برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود فقط دو صفحه از رای پرونده بابک زنجانی به او ابلاغ شده است. آیا این مسئله صحت دارد؟ گفت: از حکم این پرونده که چقدر و چگونه بوده است، خبر ندارم اما معمولا رای زیاد نیست و گردش کار پرونده طولانی است.

تلاش‌ها برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی ادامه دارد

او با بیان اینکه از رای پرونده وکیل و متهم مطلع شدند و این رای ابلاغ شده است، اظهار داشت: گاهی اوقات رای طولانی است که معمولا آن را می‌خوانند و یادداشت برمی‌دارند.

معاون اول قوه قضاییه درباره برگرداندن وجوه به دولت در این پرونده تصریح کرد: تلاش‌های به صورت مداوم شده و می‌شود تا وجه باقی‌مانده، برگردد. آنها مدام در این زمینه نشست داشته و دارند.

تا اتهامی متوجه کسی نباشد نمی‌توانیم او را تحت تعقیب دهیم

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده یکی از بستگان رییس جمهور و پرونده بانک ملت و اینکه برخی می‌خواهند این موضوع را فساد انتخاباتی جلوه دهند؟ خاطرنشان کرد: اسم نبرید زیرا اسمی که می‌برید ما را در  معذوریت قانونی قرار می‌دهید.

او با بیان اینکه مهم این است که ما با فساد مبارزه می کنیم و برخورد قوه قضاییه بدون تبعیض است، ابراز داشت: تا اتهامی متوجه کسی نباشد نمی‌توانیم او را تحت تعقیب دهیم و هر وقت مستند و مدرکی پیدا کردیم می‌توانیم اقدام کنیم.

نباید برخورد جناحی و سیاسی در مبارزه با فساد داشته باشیم

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نباید برخورد جناحی و سیاسی در مبارزه با فساد داشته باشیم، یادآور شد: هیچ کسی از فرد متخلف دفاع نمی‌کند. شاید این فرد از بستگان من و شما و دیگری باشد، مهم این است که اگر تخلفی شد و جرمی انجام شد و این جرم ثابت شد با او برخورد شود.

محسنی‌ اژه‌ای در رابطه با فرد نامبرده شده نیز بیان کرد: در برخی رسانه‌ها مسائلی مطرح شده که خلاف قانون است و اگر این فرد شکایت کند، انتشاردهنده و گوینده تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

پرونده فرزند ابتکار فساد مالی نیست

این مقام عالی قضایی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند معصومه ابتکار هم عنوان کرد: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی داشته است. شنیدم اعاده دادرسی خواستند و تعقیب می شود. پرونده تشکیل شده، یک دعوای شخصی است و فساد مالی نیست و از ناحیه بیت‌المال نیست. خواهشا مسائل حقوقی را با سیاسی خلط نکنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز