خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کویت در گفت‌وگو با ایلنا:

ایرانیان برای رفت‌و‌آمد به کویت محدودیتی ندارند/ تهران از پیام امیر کویت استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۱۳

سفیر ایران در کویت ممنوعیت سفر اتباع ایران به این کشور را نادرست دانست و تاکید کرد: ایرانیانی که اقامت کویت را دارند، برای رفت‌وآمد به کویت هیچ محدودیت یا مشکلی ندارند.

علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، با اشاره به ادعاهای مطرح شده درخصوص دستور کویت مبنی بر عدم اجازه ورود اتباع ایران و چهار کشور دیگر به این کشور بعد از فرمان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفت: خبر منتشره صحیح نیست. سفارت آمریکا در کویت اعلام کرده که روادید صادره برای هفت کشور را باطل کرده است، شاید این خبر خلط شده باشد.

او ادامه داد: به هر صورت، خبری دال بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به کویت بدین صورت درست نیست.

ایرانیان برای رفت و آمد به کویت هیچ محدودیت یا مشکلی ندارند

سفیر ایران در کویت در پاسخ به این سوال که آیا شهروندان ایرانی تاکنون محدودیتی برای حضور ایرانیان طی دو، سه سال اخیر داشته است، اظهار داشت: ایرانیانی که اقامت کویت را دارند، برای رفت‌وآمد به کویت هیچ محدودیت یا مشکلی ندارند. این ایام پروازهای کویت و ایران نیز بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

دیدگاه کلی ایران و کویت در مسائل سیاسی به هم نزدیک است

عنایتی با اشاره به روابط میان ایران و کویت تصریح کرد: مناسبات ایران و کویت در بستر طبیعی خود جریان دارد. دیدگاه کلی دو کشور در باب مسائل سیاسی به هم نزدیک است. بخش‌های اجرایی هم با مشکل خاصی مواجه نیستم.

مشکلات با پیگیری حل می‌شود

او افزود: در بعضی مسائل مانند مسائل گارد مرزی و انجیل مشکلاتی هست که با پیگیری حل می‌شود. البته ظرفیت روابط ایران و کویت بیش از این‌ها است.

وزیر خارجه کویت در سفر به تهران بر همکاری همه کشورها تاکید کرد

سفیر ایران در کویت درباره سفر وزیر امور خارجه کویت به تهران و تحویل نامه امیر این کشور به رییس‌جمهور کشورمان هم خاطرنشان کرد: جناب وزیر امور خارجه کویت، سفر موفقی را به ایران داشتند. ایشان در این سفر بر مبانی مشترک منطقه و لزوم همکاری‌های همه کشورها برای پیشرفت منطقه تاکید کردند.

دست دوستی ایران دراز است

عنایتی با بیان اینکه ایران هم دارای چنین دیدگاهی است و هم از این دیدگاه حمایت می‌کند، ابراز داشت: دست دوستی ایران دراز است و ما امیدواری بسیاری داریم که بتوان در یک همکاری تنگاتنگ، منطقه را از حالت تنش‌های کنونی خود دور کنیم.

ایران از پیام امیر کویت استقبال کرد

او با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با دولت روحانی اصل را بر گفت‌وگو و همکاری با همسایگان قرار داده است، بیان کرد: ان‌شاالله در این تلاش باید همه کشورها ایفا نقش کنند. ما از این سفر و پیام جناب امیر کویت استقبال کردیم و همچنان بر موفقیت ابتکارات گفت‌وگو با یکدیگر باور داریم.

لازم به ذکر است شب گذشته، وزارت امور خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تصمیم این کشور برای متوقف ساختن روند صدور روادید برای اتباع تعدادی از کشورها را تکذیب و تاکید کرد: شهروندان این کشورها از حق کامل در این زمینه برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز