خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست با رییس پارلمان بلاروس:

روابط ایران و بلاروس پایدار است/ تاکید بر گسترش روابط همکاری دو کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۰۲

رییس مجلس گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و فناوری‌های مختلف وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد و باید سرمایه‌گذاران ایران و بلاروس کشور را برای فعال شدن مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه امضای چندین موافقت‌نامه با رییس مجلس بلاروس، ضمن تشکر از پذیرش دعوت رییس پارلمان بلاروس، روابط دو کشور را پایدار و دوستانه خواند و گفت: در دوره‌های مختلف نیز این وضعیت پایدار حفظ شده است و شاید امضای این توافق‌نامه بین‌پارلمانی را بتوان به‌عنوان نمادی از همکاری گسترده دو کشور دانست.

او با اشاره به انجام مذاکرات بسیار خوب در زمینه‌های مختلف، اعلام کرد: علاوه بر مذاکره درباره گسترش روابط پارلمانی و استفاده از تجارب متقابل، خوشبختانه گروه دوستی پارلمانی دو کشور نیز تشکیل شده و قرار است موضوعات مذاکرات امروز توسط این گروه‌های دوستی پارلمانی دنبال شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مذاکرات امروز درباره گسترش روابط و همکاری‌های تجاری میان دو کشور بود. ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و فناوری‌های مختلف وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد و باید سرمایه‌گذاران دو کشور را برای فعال شدن مورد حمایت قرار دهیم.

او با اشاره ایده رییس مجلس بلاروس، گفت: ایده‌ای که درباره همکاری‌های علمی مطرح شد، بسیار مورد توجه بود.

لاریجانی با اشاره به مذاکره درباره موضوع تروریسم، گفت: یکی دیگر از موضوعات مذاکرات امروز بحث تروریسم بود و معتقد هستیم برای مبارزه با تروریسم باید حوزه‌ها و فعالیت‌های مشترک را سامان دهیم و فکر می‌کنم با حضور ایشان در ایران، همکاری‌های گوناگون در زمینه‌های تجاری و دیگر مسائل سامان‌دهی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز