خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای صورت گرفت؛

پاسخ لاریجانی به اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس درباره عدم رأی‌گیری درباره تعطیلی هشتم ربیع‌الاول

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۱۴

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای نسبت به عدم رأی‌گیری برای تصویب تعطیلی هشتم ربیع‌الاول اعتراض کردند و لاریجانی نیز به این درخواست پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حالی که چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم رأی‌گیری برای تصویب تعطیلی هشتم ربیع‌الاول اعتراض کرده و خواستار اصلاح این روند و انجام رأی‌گیری در این خصوص شده بودند، علی لاریجانی به این نامه پاسخ داد.

نمایندگان در این نامه با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرده‌اند شورای نگهبان درباره بند الحاقی ۶ ماده ۴۱ لایحه احکام دائمی برنامه توسعه که درباره تعطیلی هشتم ربیع‌الاول است، ایراد گرفته و بعد این بند در کمیسیون برنامه و بودجه اصلاح شده اما پس از آن رئیس مجلس بدون انجام رأی گیری، این بند را مصوبه تلقی کرده است. 

نمایندگان در نامه خود خطاب به لاریجانی خواستار پایبندی به آیین‌نامه داخلی مجلس شده‌اند و از رییس مجلس شورای درخواست کردند که این بند اصلاح شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان رسیده، گفته است که چون شورای نگهبان در مهلت مقرر قانونی نوبت اول، ایرادی به این مصوبه نداشته و ایراد شورای نگهبان در نوبت‌های بعدی بوده، در نتیجه نظر شورای نگهبان وارد نیست. 

این در حالی است که اعتراض نمایندگان به تصویب این بند بدون رأی‌گیری از نمایندگان بوده است. در این نامه خطاب به لاریجانی آمده است که «جنابعالی مطابق اطلاعات خود بدون اخذ رأی نمایندگان آن را مصوب تلقی کردید».

به گزارش ایلنا، پیش از این نیز علی مطهری نائب رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی گفته بود، مصوبه تعطیلی هشتم ربیع‌الاول با لطایف‌الحیل به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز