خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

وزارت نفت در اجرای اقتصاد مقاومتی درخشیده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۲۴

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان و مشارکت کشور چین در اجرای این پروژه گفت: امیدوارم این طرح به نماد همکاری ایران و چین تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان باتبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مقطعی به پیروزی رسید که خیلی ها باور نمی‌کردند با اتکا به ارزش‌های دینی امکان ظهور و بروز چنین انقلابی وجود داشته باشد اما انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حضور آحاد مردم به پیروزی رسید.

معاون اول رییس جمهور مردم خرمشهر و آبادان را نماد ایستادگی و مقاومت توصیف کرد و افزود: همه ملت ایران به مردم خرمشهر و آبادان به خاطر ایستادگی و دفاع از آب و خاک کشور در ۸ سال دوران دفاع مقدس افتخار می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وزارت نفت را یکی از وزارتخانه‌های موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وزارت نفت عملکرد بسیار خوبی در چارچوب اقتصاد مقاومتی داشته و بسیار خوب درخشیده است.

جهانگیری افزود: این وزارتخانه هم در سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده نقش خوبی ایفا کرده و هم در بخش میادین مشترک نفت و گاز دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: میزان تولید از میادین مشترک غرب کارون با تلاش‌های وزارت نفت از ۷۰ هزار بشکه به ۲۷۰ هزار بشکه در روز رسیده که افتخاری بزرگ است و امیدوارم با همین شتاب در میادین مشترک تلاش کنیم تا بتوانیم سهم و حق ملت ایران را از این میادین برداشت کنیم و این وظیفه همه مدیران وزارت نفت است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه و پیشرفت در سرتاسر کشور در حال انجام است، تصریح کرد: البته ممکن است کمبودها و نواقصی در کشور وجود داشته باشد اما یکی از مهمترین مسئولیت‌ها که بر دوش مدیران کشور وجود دارد این است که با پیگیری جدی و نظارت کارها را تا مرحله آخر به سرانجام برسانند.

جهانگیری با اشاره به توجه و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان از ابتدای کار دولت تدبیر و امید به عنوان یک موضوع جدی مطرح بود چرا که این پالایشگاه نماد صنعتی شدن ایران است و در مقطعی که زندگی به شکل سنتی در ایران در جریان بود، آبادان مرکز ورود صنایع جدید و تکنولوژی بوده است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه پالایشگاه آبادان باید به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شود، گفت: در نظر برخی از دوستان تردید وجود داشت که آیا مصلحت است که پالایشگاه جدیدی در آبادان احداث کنیم یا نه؟

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان خاطر نشان کرد: این طرح قرار است با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلار اجرا شود که رقمی بسیار بزرگ است و هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور توجه زیادی به این طرح معطوف شده و طرف‌های خارجی فراوانی متقاضی سرمایه گذاری در چنین پروژه‌های بزرگی هستند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه این پالایشگاه هم باید از فناوری های روز دنیا برخوردار باشد و هم باید بتواند محصول با کیفیت به بازار عرضه کند، گفت: یکی از مشکلات کشور آلودگی هوای کلان شهر ها است که بخش زیادی از این آلودگی به دلیل کیفیت نامطلوب بنزین بوده است و با اقدامات خوب وزارت نفت امروز در اکثر کلان شهر ها بنزین با استاندارد یورو ۴ عرضه می شود و پالایشگاه آبادان نیز کمک خواهد کرد تا محصولات استاندارد و با کیفیت بالا تولید شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید مسئولین کشور در خصوص مشکلات و مسائل به یک تفاهم برسند گفت: البته ممکن است در راهکارها میان مدیران و مسئولین اختلاف نظر وجود داشته باشد اما امروز همه به این باور رسیده اند که موضوع اقتصاد، بیکاری و معیشت مردم مسأله اصلی ایران است و همه باید برای حل این مشکلات کمک کنند.

وی اهمیت توجه و انتخاب شرکای خارجی خوب برای اجرای طرح ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشور چین که طرف قرار داد در اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان است کشوری مهم و دوست راهبردی ما است و در ایران کمترین تردیدی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با چین وجود ندارد.

جهانگیری با اشاره به توافق صورت گرفته میان رؤسای جمهوری ایران و چین مبنی بر برقراری روابط راهبردی میان دو کشور گفت: برقراری روابط راهبردی میان ایران و چین موضوعی جدی است و حتی پس از برجام نیز ایران روابط اقتصادی خود را با چین افزایش خواهد داد.

وزیر نفت نیز در این مراسم آبادان را نماد صنعتی شدن ایران و توسعه صنعت نفت کشور دانست و گفت: با اجرای طرح توسعه پالایشگاه نفت فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان این شهر فراهم خواهد شد.

مهندس زنگنه اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان را نخستین گام برای بهینه سازی پالایشگاه‌های کشور دانست که با اتکا به منابع خود پالایشگاه انجام می شود گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که ظرفیت پالایشگاه های کشور از ۱.۷ میلیون به ۳ میلیون بشکه در روز ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز