خبرگزاری کار ایران

ظریف:

مشکلی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بانکی ایران و بلاروس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۴۱

دیدار و گفت‌وگوی رییس‌مجلس ملی بلاروس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزاری شد.

به گزارش ایلنا، بعد از ظهر دوشنبه "میخائیل میاسنیکوویچ" رئیس مجلس شورای ملی جمهوری بلاروس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، رئیس مجلس شورای ملی جمهوری بلاروس ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت:  ما برای توسعه روابط بین دو کشور اهمیت ویژه ای قائل هستیم و برنامه های زیادی برای افزایش روابط در زمینه های مختلف تدارک دیده‌ایم.  

وی افزود: شرکت‌های زیادی از  بلاروس در ایران و نیز شرکت‌های ایرانی در بلاروس در حال فعالیت هستند. مقامات بلاروسی علاقمند هستند که مناسبات اقتصادی تهران - مینسک بیش از پیش توسعه یابد و از افزایش فعالیت شرکت های ایرانی در بلاروس حمایت می نمایند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به روابط بسیارخوب بین دو کشور اظهار داشت: مناسبات پارلمانی ایران و بلاورس در سطح خوبی قرار دارد و لازم است تلاش شود که مناسبات در ابعاد دیگر نیز گسترش یابد. در حال حاضر با رفع تحریم‌ها دیگر مشکلی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین دو کشور وجود ندارد و طرفین قادر هستند بر اساس منافع مشترک روابط اقتصادی خود را افزایش دهند.

همکاری‌های علمی و فرهنگی و ارتباط میان دانشگاه‌های دو کشور و تبادل دانشجو نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوهای دو مقام بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز