خبرگزاری کار ایران

رضایی در جمع خبرنگاران:

ترامپ تاریخ درگیری‌های آمریکا با ایران را مطالعه کند/ سیاست ما اول نصحیت و درصورت ادامه تهدیدها، دفاع جانانه است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۷۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به آقای ترامپ توصیه می‌کنیم با عقلای آمریکا مشورت کند و تاریخ درگیری‌های آمریکا را با ملت ایران مطالعه کند و بی‌گدار به آب نزند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن رضایی درحاشیه همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص مدیریت جهادی گفت: تجربه مدیریت جهادی را در نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، جهاد سازندگی و بخش‌های سیاسی و اقتصادی کشور داریم و اصولاً کسانی که از بخش‌های دفاعی و امنیتی به حوزه‌های سیاسی و اقتصادی می‌روند، این دانش و تجربه را به‌کار می‌گیرند.

او در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور جدید امریکا اظهار داشت: به آقای ترامپ توصیه می‌کنیم با عقلای آمریکا مشورت کند و تاریخ درگیری‌های آمریکا را با ملت ایران مطالعه کند و بی‌گدار به آب نزند.

دبیر مجمع تشخیص با بیان اینکه برداشت ما این است که آل‌سعود و صهیونیسم می‌خواهند پوست خربزه زیر پای آقای ترامپ بگذارند تا او را وارد یک چالش و درگیری کنند، تصریح کرد: ترامپ می‌خواهد مشکل اقتصاد آمریکا را حل کند و به همین خاطر قصد دارد میلیاردها دلاری که در کشورهای عربی وجود دارد را با این زبان‌بازی‌ها و فروش سلاح بگیرد. در حقیقت او می‌خواهد منابع منطقه خلیج فارس را با بزرگنمایی مسائل ایران و تهدید نشان دادن غارت کند.

رضایی تاکید کرد: این در حالی است که ایران کانون ثبات منطقه است و همه از این مسئله آگاه هستند.

او درباره رویکرد ایران در مورد حل مسئله سوریه خاطرنشان کرد: ایران از ابتدای بحران سوریه معتقد به راه حل سیاسی بوده و هرگونه راه‌حل نظامی را محکوم کرده و به ملت سوریه با کمک‌های مستشاری کمک کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مسئله سوریه از طریق جنگ و درگیری پیش نمی‌رود؛ بلکه می‌تواند از طریق مذاکرات پیشرفت داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی میان ایران، روسیه و ترکیه به‌وجود آمده، ابراز داشت: امیدواریم همان‌طور که مساله سوریه با مقاومت به نتیجه رسید با دیپلماسی انقلابی، مردم سوریه به آرامش بیشتری برسند.

رضایی در پایان درخصوص نوع عملکرد ایران در مقابل اظهارات مقامات امریکایی گفت: سیاست ما همیشه اول توصیه و نصیحت بوده، ولی اگر قرار شد تهدید کنند، دفاع جانانه کرده و آنها را پشیمان می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز