خبرگزاری کار ایران

سراج در دیدار با مدیرکل حقوقی وزارت خارجه آلمان:

سازمان بازرسی از سرمایه‌گذاری در ایران حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۹۱

مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری فدرال آلمان عصر روز گذشته با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با رئیس سازمان بازرسی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته‌اش به آلمان گفت: در این سفر ملاقات‌های دوجانبه خوبی با همتای آمبودزمانی ام در آلمان، دادستان کل برلین، معاون وزیر کشور آلمان، رئیس سازمان شفافیت بین‌الملل که مقر آن در برلین است و دیگر مقامات آلمانی داشته‌ام. در این دیدارها ضمن تاکید بر توسعه روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف، سازمان بازرسی کل کشور نسبت به میزبانی از اساتید آلمانی در زمینه مبارزه با فساد و توسعه شفافیت، جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در سازمان بازرسی و همچنین در آکادمی آمبودزمان آسیایی که بنا به تصویب انجمن آمبودزمان آسیایی با حضور نمایندگان کشورهای آسیایی عضو در تهران برگزار می شود، اعلام آمادگی کرده است. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، وظایف سازمان را در سه بخش اصلاحی، ضد فسادی و آمبودزمانی تقسیم‌بندی کرد و با اشاره به وظایف بخش آمبودزمانی سازمان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین سازمان بازرسی کل کشور به عنوان آمبودزمان ایران و آمبودزمان کشورهای مختلف گفت: سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر عضویت در آمبودزمان بین‌المللی و آمبودزمان آسیایی، خزانه‌دار کل آمبودزمان آسیایی نیز است. همچنین سازمان بازرسی عضو انجمن مسئولان مبارزه با فساد نیز است که در این راستا بر توسعه همکاری‌های بین‌المللی دوجانبه تاکید دارد. طی سال‌های اخیر سازمان بازرسی کل کشور با نمایندگان هشت کشور دنیا از جمله دانمارک، چین، ترکیه، عراق، ارمنستان و... تفاهمنامه همکاری امضا کرده که برگزاری چند دوره آموزشی در ایران با حضور اساتید کشورهای اروپایی و آسیایی مانند دانمارک از جمله نتایج این تفاهم‌نامه‌ها است.

سراج در ادامه با اعلام حمایت سازمان از سرمایه‌گذاری در ایران گفت: در رابطه با حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، اداره کلی در سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد که کارش حمایت از سرمایه‌گذاری (داخلی و خارجی) است. اگر سرمایه‌گذار در وازرتخانه‌ها و سازمان ها با مشکلی مواجه شوند، آن را به سازمان بازرسی منعکس می‌کنند و ما سعی خواهیم کرد در محدوده قانونی آن را برطرف کنیم.

در ادامه این دیدار، مایکل کخ مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به دلیل سفرش به ایران گفت: بیشتر فعالیت‌های بنده در حوزه حقوق بین‌الملل و همین طور امور کنسولی از جمله صدور روادید برای اتباع خارجی و همچنین حقوق جزایی و مدنی است. دلیل سفر من به تهران، تلاش برای توسعه روابط دوجانبه ایران و آلمان از طریق بهبود و ارتقای همکاری‌های حقوقی بین دو کشور است. البته ما اطلاع داریم که از گذشته روابطی وجود داشته و هنوز هم برقرار است از جمله سفر جنابعالی به آلمان ولی ما سعی داریم یک سری سلسله روابط جدید را به روابط موجود اضافه کنیم.

این مقام وزارت خارجه آلمان با مهم توصیف کردن مبارزه با فساد برای کشورها گفت: مبارزه با فساد به خصوص برای وجهه بین‌المللی کشورها موضوع بسیار مهمی است. همانطور که اشاره داشتید ایران از سرمایه‌گذاری خارجی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کند و اگر وجهه بین‌المللی درباره مبارزه با فساد مناسب نباشد، مانع این سرمایه‌گذاری خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: اگر در زمینه مبارزه با فساد امکان همکاری وجود داشته باشد در هر سطحی از جمله تبادل متخصصان بسیار علاقمند هستیم تا با سازمان بازرسی ایران همکاری داشته باشیم. در اصل می‌خواهیم این سفر نقطه آغازین برای توسعه روابط دو کشور باشد و ما قصد داریم با این سفر درها را باز کنیم تا ببینیم در آینده چه کارهای مشترکی می‌توانیم انجام دهیم.

در این دیدار ورونیکا کلر انگلس، مدیر بنیاد همکاری حقوقی بین‌المللی آلمان، آلی توماس، کارشناس میز ایران در وزارت امور خارجه آلمان، شو گراف، نفر دوم سفارت آلمان در تهران، مونیکا مینتس، دبیر اول سفارت آلمان در تهران و استفانو وینبرگر، رئیس بخش حقوقی وزارت خارجه آلمان، مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری فدرال آلمان را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز