خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی فرمانده کل قوا :

نوکران منطقه‌ای کشورهای استکباری نمی‌توانند تهدیدات نظامی جدی برای ما ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۰۶۸

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان خارجی و فرا منطقه‌ای ایران خصوصا مثلث شرارت آمریکائی، صهیونیستی، انگلیسی و نوکران منطقه‌ای آنها نمی‌توانند تهدیدات نظامی جدی برای ما ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، سرلشکر یحیی صفوی، دستیار و مشاور طی سخنانی در مراسم ۲۲ بهمن استان خوزستان، گفت: اقیانوس خروشان ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پشتوانه بالندگی، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی است  و مردم شهید پرور اهواز با حضور پرشور و چشمگیر خود  پرچم حرکت  انقلابی گری و گفتمان ضد ظلم  و ضد استکباری  را امروز بر افراشتند.

او افزود: یوم الله ۲۲ بهمن ماه یادآور تجلی نور خدا بر قلب ملت بزرگ ایران و نقطه سرنوشت ساز پیروزی حق بر باطل است و راهپیمایی  باشکوه  و تجمع بزرگ در مصلی اهواز و ۵ هزار نقطه از کشور نمایش حماسه و بلوغ سیاسی ، اجتماعی و تجلی اراده  الهی و اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران است  که نشان می دهد محاصره اقتصادی و تحریم ها و عملیات  روانی استکبار و سخنان نابخردانه تازه به قدرت رسیده ها هرگز نخواهد  توانست  بین ملت و مسئولان فاصله بیندازد و جوانان غیرتمند را از صحنه  دفاع از اسلام و ایران دور سازد.

صفوی در ادامه با تشریح فرصت ها و چالش های پیش روی انقلاب اسلامی ایران  گفت: واقعیت آن است که هم اکنون ما در جهان متغییری زندگی می کنیم که از تعادل خارج شده است و هنوز به تعادل جدیدی دست نیافته است و بنیادی ترین اصل در نظام هستی و سرشت جهان عامل زمان و حرکت است. جهان گام های خود را با سرعت بر می‌دارد و در حال دگرگون شدن است و روند این دگرگونی در جهان و در منطقه غرب آسیا بسیار شتابان تر از گذشته است.

او افزود: تغییر و نوشوندگی، پیشران و موتور حرکت و توانایی بشریت امروز محسوب می شود، البته در اغلب موارد مشاهده می کنیم که تغییر و تحولات در محیط منطقه‌ای  و بین‌المللی پس از یک تقابل و چالش‌ها حاصل می شود.

او ادامه داد: برای شناخت فرصت ها و چالش ها ی پیشرفت انقلاب اسلامی و پیشروی مردم عزیزمان در آینده لازم است موارد اساسی و محورهای تعیین کننده ای که آینده را تحت تاثیر قرار می دهند را بشناسیم.

صفوی شناخت روندها، شناخت رویدادها و تدوین راهبردها و برنامه های کلان  میان مدت و بلند مدت  را از جمله موارد اساسی و محورهای تعیین کننده که آینده را تحت تاثیر قرار می دهند دانست و گفت: در صورت عدم توجه به فرصت‌ها و چالش های پیش رو توسط مسئولان کشور امکان تنظیم و تدوین و اجرای راهبردهای کلان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی  امنیتی و اجتماعی وجود نخواهد داشت و امکان عبور از وضعیت نابهنجار کنونی خصوصا وضعیت اقتصادی و فرهنگی و رسیدن به وضعیت مطلوب  متناسب با شان انقلاب اسلامی  و ملت بزرگ ایران  میسر نخواهد بود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ششم  کشور گفت: برای تدوین  و تنظیم برنامه ششم کشور  که از سال دیگر بمدت ۵ سال  شروع می شود  مسئولان قوای سه گانه، خصوصا مسئولان اجرایی کشور و فرماندهان عالی نیروهای مسلح لازم است نسبت به روندها و رویدادهای منطقه ای و جهانی که منجر به تغییرات سیاسی، اقتصادی  و امنیتی می  شوند اشراف کامل داشته باشند.

صفوی در ادامه به تشریح فرصت های پیش روی انقلای اسلامی ایران پرداخت و گفت: روند و رویدادهای ۳۸ سال گذشته  که از پیروزی انقلاب  کبیر اسلامی مردم به رهبری ولایت فقیه می گذرد در سطح منطقه ای و بین المللی به فضل الهی به نفع ایران بوده است و هم اکنون ثبات سیاسی  و امنیتی جمهوری اسلامی  ایران مهمترین فرصت برای مسئولان کشور و برای برنامه ریزان ۵ سال آینده کشور است.

او اضافه کرد: ثبات سیاسی  و امنیتی بستر لازم را برای تحقق پیشرفتهای اقتصادی، علمی و فرهنگی و اجتماعی ملت و کشور بوجود آورده است و این  ثبات سیاسی و امنیتی به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و جانبازی خون شهدای خوزستان قهرمان و به برکت  رهبری های خردمندانه و حکیمانه  مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز حاصل شده است.

مشاور عالی رهبری در ضرورت پاسخگویی دولت ها در قبال ملت ایران در دوره های  مختلف گفت:  دولتهای گذشته و فعلی ایران  پاسخگوی این سئوال اساسی مردم بایستی باشند که طی ۲۷ سال گذسته  در جهت رفع نیازمندی‌های اساسی  اقتصادی و معیشتی و فرهنگی مردم چه کرده اند.

صفوی در ادامه به تشریح سایر فرصتهای پیش روی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: قدرت نرم و تاثیر فرهنگ انقلاب اسلامی بر سایر ملت های منطقه و شکل گیری مکتب مقاومت در فلسطین در سوریه، عراق، یمن و بحرین مظلوم  از فرصت های طلایی  پیش روی انقلاب اسلامی است و این روند توقف ناپذیر بیداری اسلامی را تنها و تنها  با تکیه بر تفسیرهای  قرآنی و مبتنی بر سنت الهی و آموزه های وحیانی میتوان تحلیل کرد.

صفوی ادامه داد: پیام و نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامی مرزها و سرزمین‌های جدید را در می‌نوردد و آرزوهای ملت‌های اسلامی، بلکه مستضعفان آمریکای جنوبی را محقق می سازد و تولید ناکامی و شکست برای آمریکائیها، صهیونیست ها و انگلیسی‌ها و نو کران منطقه‌ای آنها می کند.

او گفت: واقعیت آن است که موقعیت چغرافیایی و منابع طبیعی و انسانی ایران نسبت به همسایگانش قابل مقایسه نیست و ایران اسلامی از وزن ژئوپلیتیکی و منزلت بالاتری در منطقه  برخوردار است و وجود زیر بنا های علمی نظیر تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی تعداد اساتید و محققان و دانشمندان و دانشجویان در کشور عزیزمان از دیگر فصت های پیش روی انقلاب است.

صفوی افزود: هم اکنون بیش از چهار و نیم  میلیون دانشجو و یکصد هزار نفر هیئت علمی دردانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت داریم  و این سیاسیتگذاران و برنامه ریزان کشور هستند که می توانند از ظرفیت بالای علمی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای حل مشکلات اقتصادی بهره ببرند.

او با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که شعار امسال و سالهای آینده کشور است را در بخش تولیدات کشاورزی  و چه در بخش صنعت با حمایت بانکها و دولت از کشاورزان و کارگاه های متععد بخش خصوصی می توان به نتیجه رساند  که هم مشکلات بیکاری را حل کرد و هم با افزایش تولیدات کشاورزی، صنعتی و دارویی به صادرات کشورهای همسایه و جهان توجه کرد.

 دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دوم سخنان خود به چالش های پیشروی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: دشمنان خارجی و فرا منطقه ای ایران خصوصا مثلث شرارت آمریکائی، صهیونیستی ، انگلیسی و نوکران منطقه‌ای آنها نمی‌توانند تهدیدات نظامی جدی برای ما ایجاد کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران به یاری خداوند و توجهات ۱۴ معصوم و خصوصا حضرت مهدی (عج) و رهبری خردمندانه و شجاعانه حضرت امام خامنه ای آنقدر قوی شده اند که بتوانند از انقلاب اسلامی  و منافع ملی و امنیت ملی ایران دفاع کنند و در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی ضربات غیر قابل تصور بر دشمنان اسلام و ایران وارد سازند.

وی ادامه داد: البته نبایستی دشمن را حقیر و ناتوان بر شمرد و راه اساسی مقابله با دشمنان افزایش توان و قدرت داخلی هم در ابعاد نظامی و هم در ابعاد اقتصادی  و فرهنگی است

صفوی اضافه کرد: بیشتر چالش های ما متوجه داخل است، ایجاد تفرقه  انتشار فضای یاس و نا امیدی در بین جوانان و در بدنه مردم و مسئولان و وجود دو گفتمان در کشور موجبات سردرگمی و حیرت مردم را فراهم می سازد  و در این میان پروژه نفوذیکی از اصلی ترین پروژه های دستگا ه های سیاسی و اطلاعاتی بیگانگان است. نفوذ عناصر انسانی در دستگاه های مختلف فرهنگی اقتصادی و سیاسی کشور برای تصمیم سازی و یا تصمیم گیری های نادرست و متوقف کردن پیشرفت ملت و کشور با ضربه زدن از داخل و یا استحاله انقلاب و نظام از درون از مهمترین چالش های پیش روی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ضعف در تدوین برنامه های راهبردی و مدیریت ناکارآمد در سطوح اجرایی و ملی و استانی را از دیگر جالش های داخلی عنوان کرد و از نداشتن روحیه جهادی و انقلابی در برخی از دستگاه های و سازمانهای کشوری انتقاد کرد و ادامه داد: با  بهره گیری و توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همراهی  شبکه های ماهواره ای و سایر شبکه های رسا نه ای همسو، دشمنان در جهت بی اعتماد و یا بی اعتقاد کردن نسل جوان در بعد فرهنگی و جایگزین ساختن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ ارزشها و باورهای دینی و ملی در تلاشند.

صفوی در جمع بندی سخنان خود گفت: چالش های موجود، مردم و مسئولین ما را ازادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی و خدمتگذاری به مردم عزیر باز نمی دارد و با حضور مقندرانه ملت در حماسه  ۲۲ بهمن امسال و حماسه انتخابات سال آینده  مسیر عزت و پیشرفت و آبادی کشور و حل مشکلات هموار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز