خبرگزاری کار ایران

خوشرو در شورای امنیت:

مبارزه با تروریسم نباید بهانه‌ای برای اقدامات یکجانبه و تهدیدآمیز باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۱۲

نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نباید بهانه‌ای برای اقدامات یکجانبه و تهدیدآمیز باشد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، روز دوشنبه در بحث عمومی شورای امنیت پیرامون «حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی کشورها» سخنرانی کرد. 

او در این سخنرانی گفت: جهان امروز با خطر فزاینده حملات نیروهای تروریستی و افراطی روبه‌رو است و هیچ کشوری از این تهدید جهانی در امان نیست. زیرساخت‌های حیاتی کشورها تبدیل به اهداف حملات تروریست‌ها شده‌اند. ابعاد واقعی این خطر هنگامی آشکارتر می‌شود که بیاد آوریم هنوز ده‌ها هزار تروریست از یکصد کشور در صفوف نیروهای تروریستی از جمله داعش وجود دارند. 

سفیر کشورمان افزود: حملات تروریستی در اروپا، ترکیه، افغانستان و کشورهای آفریقایی نمونه‌های اخیر از هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی کشورها توسط گروه‌های تروریستی و افراطی است که نشان می‌دهد این زیرساخت‌ها به صورت اهداف اصلی تروریست‌ها درآمده‌اند.

خوشرو خاطرنشان کرد: در عین حال نباید از جنبه دیگر تروریسم یعنی اعمال مجازات جمعی و خشونت علیه مردم تحت اشغال خارجی، مشابه سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین غافل شد؛ چراکه اینگونه اقدامات و سیاست‌ها نیز فجیع‌ترین شکل تروریسم است که چندین نسل از فلسطینیان را از دسترسی به زیرساخت‌ها و منابع طبیعی خود محروم ساخته است؛ هم چنان که ادامه جنگ در یمن نیز مردم محروم یمن را محروم‌تر، تروریست‌ها را تقویت و باعث بی‌ثباتی در این منطقه شده است. 

خوشرو گفت: مبارزه با حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی، بخشی از مبارزه عمومی با تروریسم است و هر گونه مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل صورت گیرد. 

او همچنین تاکید کرد: جامعه بین‌المللی نیازمند یک سازوکار منسجم و چند جانبه برای مقابله با پدیده تروریسم است؛ چراکه برای پدیده پیچیده‌ای مانند تروریسم راه‌حل‌های ساده‌‌ای وجود ندارد و تنها از طریق چنین سازوکاری است که می‌توان به هماهنگی و همگرایی در سیاست مبارزه با این پدیده شد و مانع اقدامات نسنجیده و خطرناک یک‌جانبه تحت عنوان مبارزه با تروریسم شد. 

نماینده دائم کشورمان در پایان بر نقش محوری سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم و پیشگیری از مخاصمات تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز