خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

موفقیت برجام در گرو اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرف‌ها است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۰۷

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ عصر امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و روندهای بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری‌های بلندمدت و پایدار میان دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه درحوزه‌های اقتصادی، بانکی و بیمه بر اهمیت تعیین سازوکارهای اجرایی توافقات میان ایران و لوکزامبورگ تاکید کرد. 

او با اشاره به ویژگی‌های سیاسی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، همکاری با کشورهای مستقل براساس احترام متقابل و تامین منافع مشترک را در ردیف اولویت‌های ثابت کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط پسابرجام و رفع موانع تحریم، لوکزامبورگ می‌تواند از ظرفیت‌های گسترده موجود در ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی برجام را توافقی بین‌المللی و الزام‌آور برای امضاکنندگان و سایر کشورهای عضو جامعه بین‌المللی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع نظارتی تاکنون به مجموعه تعهدات خود عمل کرده اما موفقیت برجام در گرو جبران عقب‌ماندگی‌ها از سوی کشورهای غربی و اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرف‌ها است. 

شمخانی با تشریح نقش محوری ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و مبارزه موثر با بحران تروریسم ضرورت همکاری بین‌المللی به منظور مقابله همه‌جانبه با ریشه‌های فکری و محدودسازی منابع مالی، تسلیحاتی و انسانی جریان تروریسم را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیات تلخ سال‌های اخیر نشان می‌دهد که لازمه جلوگیری از تسری بحران تروریسم به غرب، ایفای نقش سازنده و غیر تبعیض‌آمیز کشورهای اروپایی در مقابله با سرشاخه‌های اصلی بحران در عراق و سوریه و سایر مناطق‌آلوده است. 

او ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان سعودی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سکوت در قبال جنایات تاسف‌آور آل‌سلمان علیه زنان و کودکان بی‌دفاع یمنی شراکت در نسل‌کشی و انهدام منابع و زیرساخت‌های این کشور فقیر است. 

ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی بر گسترش رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد. 

او با تاکید بر فعال‌سازی مجموعه ظرفیت‌هایی که برجام برای توسعه مناسبات میان کشورهای اروپایی و ایران ایجاد کرده است، اظهار داشت؛ رویکرد کشورهای اروپایی به ویژه پس از توافق هسته‌ای با ایران، گسترش همه‌جانبه همکاری‌های مشترک و و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی برای دستیابی به روابط اقتصادی بلندمدت و مستحکم است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز