خبرگزاری کار ایران

آمانو اعلام کرد؛

آمریکا در رابطه با توافق هسته‌ای تماسی با آژانس نداشته است/ ایران به تعهداتش در برجام پایبند است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۲۳

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست سالانه دولت جهانی در امارات متحده عربی اعلام کرد که دولت جدید آمریکا هنوز تماسی با او و آژانس درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ نگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از «آسوشیتدپرس»، یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای حضور  در نشست سالانه دولت جهانی به امارات متحده عربی سفر کرده،‌ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: آژانس به طور مرتب با آمریکا در تماس بوده، اما دولت دونالد ترامپ هنوز تماسی با من و سازمان برای تبادل نظر درباره نگرانی‌هایشان در خصوص برجام نداشته است.

آمانو گفته که انتظار دارد دولت جدید آمریکا هرچه زودتر تماس مستقیم با آژانس برقرار کند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته بود توافق هسته‌ای را پاره خواهد کرد و همواره از این توافق به عنوان یک توافق بد یاد کرده است.

او همچنین در اولین اقدامات خود پس از ورود به کاخ سفید، ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به آمریکا ممنوع اعلام کرد که این حرکت با واکنش شدید جامعه بین‌الملل و مقامات برخی کشورها مواجه شد.

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که او با ایران نیز درباره اظهارات ترامپ صحبت نکرده است، هرچند که ایرانی‌ها به طور مرتب با مقامات آژانس در ارتباط هستند.

او با اشاره به سفر اخیر خود به ایران در ماه دسامبر و دیدارش با حسن روحانی رییس‌جمهور این کشور، گفت: چرا نباید در آینده نزدیک دیدار دیگری داشته باشیم؟

آمانو ادامه داد: توافق هسته‌ای ایران و  ۱+۵ با وجود برخی مسائل کماکان اجرا می‌شود و ما بر تعهدات هسته‌ای ایران نظارت داریم و هر زمان که نشانه قطعی از نقض توافق مشاهده شود، ما می‌توانیم به سرعت متوجه آن شویم.

دبیرکل آژانس تأکید کرد که ذخیره اورانیوم با غنای پایین توسط ایران همچنان در سطح محدوده تعیین شده در توافق هسته‌ای قرار دارد و آژانس به عنوان چشم و گوش جامعه بین‌المللی عمل می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز