خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری مطرح شد؛

حاجی دلیگانی: صف‌های تحویل وسائل مراجعه‌کنندگان مجلس طولانی است / لاریجانی: اگر می‌خواهید خارج از نظم عمل کنید، جایی دیگری برایتان درنظر بگیریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۸۹۱

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نسبت به صدور مجوز نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین طولانی شدن صف‌های مراجعه‌کنندگان مجلس انتقاد کرد و رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: مجموعه این مجلس نظامات حفاظتی دارد که مسئولان حفاظت آن را دنبال می‌کنند؛ با این حال اگر شما می‌خواهید خارج از همه این نظامات عمل کنید، جایی دیگری برایتان در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به صف‌های طولانی تحویل وسائل مراجعه‌کنندگان در مقابل مجلس خطاب به رییس مجلس گفت: آقای رییس اگر یک روز مراجعه کنید و ببینید که چه صف طولانی کشیده می‌شود و چه مطالبی رد و بدل می‌شود، متوجه این سختی می‌شوید.

او گفت: اگر نمی‌خواهیم مردمی عمل کنیم، حداقل همچون علما عمل کنیم. شما به این مسایل آشنا هستید، وقتی مردم به در منازل مراجع می‌روند به راحتی وارد می‌شوند و این شان مجلس نیست.

او با بیان این‌که شان مجلس همان شان «خانه ملت» است، در بخش دیگری از تذکرش خاطرنشان کرد: دو هفته قبل سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم که علی‌رغم تصریح قانون برای تعیین تکلیف متقاضیان مجوز نشریه، متاسفانه هیات نظارت بر مطبوعات در مهلت قانونی خودش نتوانسته یا نخواسته به ۱۲۰۰ نفر متقاضی پاسخ دهد و خلاف قانون عمل شده است.

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ وزیر ارشاد در این سوال، گفت: در آن جلسه وزیر ارشاد گفتند که با همراهی نمایندگان مجلس تصمیم گرفته‌ایم صدور مجوز نشریه را متوقف کنیم و به گونه‌ای صحبت کردند که من احساس کردم آقای وکیلی نیز از طرف مجلس ناظر بوده‌اند.

او ادامه داد: آیا همراهی داشته‌اند یا نداشته‌اند و گویا استناد آقایان نیز این بوده است چون آقای مطهری نیز از طرف مجلس در جلسات هیات نظارت شرکت می‌کرده‌، آنجا نیز به نوعی قانون‌شکنی در هیات نظارت اتفاق افتاده است و امروز شدیدتر شده است و الان ۱۲۰۰ نفر براساس مهلت قانونی، درباره دریافت صدور مجوز نشریات خود پاسخ نگرفته‌اند.

حاجی دلیگانی در پایان تذکرش از رییس مجلس درخواست کرد که وکیلی در این رابطه توضیح دهد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: روال این نیست که اگر اشکالی در جایی می‌بینید ما بگوییم در مجلس آقای فلانی بیایید و توضیح دهید.

او همچنین در مورد تذکر اول حاجی دلیگانی در مورد صف‌های طولانی مردم برای ملاقات با نمایندگان گفت: مجموعه بخش‌های دفاتر نمایندگان در اختیار مردم است و تا آخر شب نیز گاهی حضور دارند اما مجموعه این مجلس نظامات حفاظتی دارد که مسئولان حفاظت آن را دنبال می‌کنند؛ با این حال اگر شما می‌خواهید خارج از همه این نظامات عمل کنید، جای دیگری برایتان در نظر بگیریم.

محمدعلی وکیلی نیز در توضیحاتی گفت: اگر دوستان با هیات نظارت پیشین مجلس نیز ارتباط داشتند، می‌دانستند درگذشته متقاضیان حدود ۴ هزار نفر بود و صف انتظار زمانی‌شان حدود ۴ سال به طول می‌انجامید اما ظرف سه، چهار سال گذشته این روند و روال زمانی به ۶ ماه کاهش یافت.

عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از یک طرف هیات نظارت تحت فشار است که باید دقت لازم را در صدور مجوز داشته باشد که مجوز به اهلش داده شود و این برای کشور خوب نیست که ما چند ده هزار مجوز داشته باشیم و کسانی که ظرفیت اقدام دارند، فقط ۲۳۰ تا ۲۴۰ نفر باشد.

وکیلی با تاکید براینکه هیات نظارت با طمانینه و مطابق مر قانون این زمان را تعیین کرده است، گفت: در حال حاضر دوره انتظار حدود ۴ ماه است و همان حدود ۶۰۰ نفر در صف وجود دارد که امیدواریم این‌ها به مرور زمان تسهیل شود و این تعداد به روز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز