خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

امضای بیش از ۱۲ سند میان ایران‌ و کوبا

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۳۷۴

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار پزشک کوبایی در سراسر قاره آفریقا، اروپا و آسیا در حال ارائه خدمات پزشکی هستند و در این کشور مردم تقریبا خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سیدحسن  قاضی‌زاده هاشمی در دومین روز از سفر خود به هاوانا در گفت‌وگو با خبر رادیو ضمن اشاره به برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا پس از پنج سال وقفه و حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف ایران در قالب هیاتی ۳۰ نفره در این کمیسیون گفت: روز گذشته طی جلسه‌ای با معاون رییس‌جمهور کوبا مسایل مهم مورد علاقه دو کشور و توافقات دو کشور در کمیسیون گذشته و همچنین برخی مشکلات موجود برای اجرایی شدن این تصمیمات و توافقات مورد پیگیری قرار گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه آموزش پزشکی کشور کوبا موفق بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار پزشک کوبایی در سراسر قاره آفریقا، اروپا و آسیا در حال ارائه خدمات پزشکی هستند و در این کشور مردم تقریبا خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: همچنین کشور کوبا در حوزه بیوتکنولوژی و ساخت واکسن بسیار موفق بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی دو کشور ایران‌ و کوبا گفت: مقرر شد در آینده‌ای نزدیک هیاتی از وزارت بهداشت کوبا به منظور بازدید از دانشگاه‌های علوم پزشکی و انستیتو پاستور ایران به ایران سفر کنند و طی چهار ماه آینده نیز وزیر بهداشت این کشور به ایران سفر کند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به دیدار خود با وزیر انرژی کوبا اشاره کرد و افزود: در این ملاقات موضوعات برق، نفت و سوخت‌های فسیلی و غیر فسیلی و استفاده از نیروگاه‌های برق برای تامین برق در کوبا مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص قول مساعد داده شد تا در قالب مبادلات و معاملات بین‌المللی و در صورت تمایل کوبا بخش خصوصی ایران بتواند نیازهای این کشور را برطرف کند و در حوزه اکتشافات نفتی در صورت علاقه‌مندی شرکت‌های خصوصی و شرکت ملی نفت ایران در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری بتوانند هر دو کشور پروژه‌های مشترکی را تعریف کنند.

او افزود: امیدواریم امضای ۱۲ سند در قالب تفاهمنامه میان دو کشور ایران‌ و کوبا در ارتقا روابط دو کشور و در راستای منافع دو ملت موثر واقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز