خبرگزاری کار ایران

دستجردی در نشست خبری:

۵۰ نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به جمنا معرفی شدند/جلیلی هنوز شروط جبهه مردمی را نپذیرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۴۰۱

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: تا این لحظه ۵۰ نفر از جانب این جمع سه هزار نفره به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مرضیه دستجردی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز برگزار شد در تشریح جزییات اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی روز پنجشنبه پنجم اسفندماه در سالن شهر آفتاب برگزار می شود.

او در ادامه افزود: البته پیش از این قصد برگزاری گردهمایی را در هفته‌های قبل داشتیم که به دلیل محدودیت گنجایش سالن‌ها با مشکل برای گردهمایی سه هزار نفر برخوردیم که البته مورد بی‌مهری هم قرار گرفتیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: ۵۰ هزار نفر از افراد تشکیلاتی مربوط به جمنا در این زمینه فعالیت دارند که سه هزار نفر به عنوان نمایندگان استانها و ۲۵ قشر از نمایندگان استان ها در این مجمع حضور پیدا می کنند.

او با اشاره به برنامه مجمع عمومی جبهه مردمی بیان کرد: با رای سه هزار نفر از اعضای این جبهه ۳۱ نفر به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌شوند که بنا به گزارشات دو شب گذشته از طریق به سامانه‌ای که با این سه هزار نفر در ارتباط هستیم درخواست کردیم کاندیدای خود را معرفی کنند که نزدیک به ۲۰۰ نفر تا دو شب گذشته کاندیدا معرفی کردند و البته هنوز زمان به سر نرسیده بود که بایستی گزارشات نهایی را داشته باشیم و همچنین کاندیداهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در نظر دارند آنها را معرفی کنند که تقریبا تا این لحظه ۵۰ نفر از جانب این جمع سه هزار نفره به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شدند.

دستجردی تاکید کرد: قرار است در نوبت صبح رای‌گیری برای تعیین شورای مرکزی جبهه مردمی برگزار شود و در نوبت بعدازظهر کاندیداهایی که دارای اکثریت بالاتری برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هستند رای‌گیری شوند.

او در پاسخ سوال ایلنا مبنی بر اعلام کاندیداتوری حمید بقایی برای ریاست جمهوری سال ۹۶ و این که ارزیابی او از این اعلام کانداتوری چیست و آیا جبهه مردمی درصدد جذب او بر می‌آید یا خیر گفت: کاندیداهایی که قرار است در جبهه مردمی در معرض رای سه هزار نفر قرار گیرند باید منتخب این سه هزار نفر باشند و با اطلاعی که تاکنون دارم آقایی بقایی جزو کاندیدای معرفی شده این سه هزار نفر نبوده است.

دستجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازوکار رسیدن به گزینه نهایی در جبهه مردمی مشخص شده گفت: برای اولین بار است که در انتخابات یک کار از بدنه به بالا داریم و به جای اینکه در اتاق دربسته بنشینند و گزینه‌ها را معرفی کنند به صورت دموکراتیک و آزاد این کار انجام می‌شود و سازوکار آن این است که افرادی مشخص می‌شوند هر کدام از این سه هزار نفر از اعضای جبهه به ده نفر رای می‌دهند و بعد از آن رای‌ها به صورت الکترونیک شمارش می‌شود.

او در ادامه افزود: ده نفری که دارای بالاترین رای هستند به عنوان منتخب برگزیده می‌شوند و در مجمع عمومی دوم و مجمع عمومی سوم این ده نفر را به ۵ نفر تقلیل داده که در نهایت یک نفر را به عنوان کاندیدای واحد معرفی می‌کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی در ادامه در پاسخ به اینکه چه شخصیت‌های مرجعی از این جبهه حمایت کردند، گفت: همه تشکل‌های ارزشی و انقلابی و مردمی و چهره‌های تاثیرگذار که معتقد بودند جبهه مردمی به خاطر یک سری ارزش‌ها متولد شده از این جریان حمایت کردند و حمایت گسترده علما ، مراجع مردم و نمایندگان مجلس را داشته‌ایم و تعداد بسیاری از تشکل‌ها و جریان‌ها و افرادی که به صورت رسمی از این جریان حمایت کرده‌اند که هنوز در سایت جبهه مردمی اعلام نکرده‌ایم.

او در ادامه بیان کرد: در میان کاندیداهایی که مطرح هستند و با خط و مشی جبهه‌ها سنخیت داشته‌اند تقریبا همه کاندیداها جز یک نفر از خط و مشی جبهه و این که در نهایت به یک کاندیدای واحد برسیم موافقت کردند  و به صورت رسمی اعلام کردند و امیدواریم بتوانیم موافقت ایشان را هم در آینده نزدیک داشته باشیم.

دستجردی در رابطه با اعلام کاندیداتوری حاجی بابایی به عنوان عضو هیات موسس جبهه مردمی گفت: کسانی که در دوره قبل تصمیم می‌گرفتند برای کاندیداها بسیاری از آنها خود کاندیدا بودند که این نقض غرض است و در جبهه مردمی قطعا کسانی که جزو شورای مرکزی هستند نباید کاندیدا شوند و آقای حاجی بابایی از هیات موسس کنار رفتند و اکنون یک و ماه و نیم است که در هیات موسس نیستند و در جلسات شرکت ندارند.

او در رابطه با این که شورای مرکزی از چه افرادی تشکیل می‌شود، گفت: هیات موسس فرایند منحصر به فردی دارد که در تشکل‌های این چنینی شاهد آن هستیم، هیات موسس در ۵ اسفند مورد رای قرار می‌گیرد هر  ۳۱ نفری که رای اعضا سه هزار نفری را کسب کنند وارد شورای مرکزی می‌شوند و جبهه مردمی را به عهده می‌گیرند.

دستجردی در پاسخ به این که جبهه مردمی بحث اقتصادی را دنبال می‌کند و یک شاخصه توسعه اقتصادی بحث شفافیت است چه برنامه‌ای برای بهبود شفافیت دارید گفت: در حقیقت این جبهه شبکه‌ای است که دو هدف دارد که اول وحدت و اتحاد در کشور است دومین هدف ورود به موضوعات جامعه خواهد بود که از جمله می‌توان به بحث انتخابات ۹۶ اشاره  کرد.

او با اشاره به اینکه افراد حاضر در جبهه دارای سوابق اجرایی هستند، گفت: آنها دارای تخصص‌های مختلف از جمله تخصص اقتصادی و مسائلی که مربوط به امور اجرایی کشور است، هستند، تجربه دارند و دارای سابقه اجرایی درخشان هستند. بنابراین شاید یکی از مهمترین مسائل کشورمان بحث مساله اقتصادی است و آن چیزی که مطالبه اصلی مردم است مربوط به معیشت و اقتصاد و بیکاری و اشتغال و رفع رکود است جبهه مردمی باید حتما در این زمینه برنامه داشته باشد اما باید گفت برنامه‌ای که جبهه ارائه می‌کند برنامه خودش نیست بلکه برنامه کاندیداهایی است که بسیاری از آنها وقتی در جبهه و هیات موسس آمدند برنامه‌هایشان را به طور خیلی خلاصه بیان کردند.

دستجردی در ادامه گفت: برخی از کاندیداها بیان کردند که چند سال است که در برنامه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند و حتی وعده در این زمینه دارند و ما امیدواریم در روزهای آینده و مجامع آینده بتوانیم برنامه‌های خود را ارائه دهیم و به نظر می‌آید برای شفافیت بایستی به سمت الکترونیک شدن پیش برویم. لذا هرجایی که مشکلاتی وجود دارد از جمله در بانک‌ها و این به خاطر این است که به صورت غیرالکترونیک مسائل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه زمانی شعار دولت این بود که به سمت دولت الکترونیک پیش می‌رود، بیان کرد: اما امروز خبری از اتوماسیون و الکترونیک شدن نمی‌بینیم و باید منتظر ماند تا ببینیم جبهه مردمی در آینده چه برنامه‌ای خواهد داشت.

سخنگوی جبهه مردمی در پاسخ به اینکه آیا علی لاریجانی هم از جبهه مردمی حمایت کرده و یا جذب آن شده است، گفت: اگر دوستان صلاح دانستند خودشان در این رابطه سخن می‌گویند.

او در رابطه با فردی که حاضر به کناره‌گیری نشده است و شرایط جبهه مردمی را نپذیرفته گفت: به جز آقای جلیلی که امیدواریم همکاری با ایشان داشته باشیم همه کاندیدای مطرح همراهی کردند و تمام تلاش خود را برای جذب او انجام خواهیم داد.

وحید دستجردی در پاسخ به این که جبهه مردمی هنوز با جامعه ارتباط برقرار نکرده چه برنامه‌ای در این راستا دارید، توضیح داد: ما اقشار مختلف به ویژه جوانان، دانشگاهیان و دانش‌آموزان را در درون جبهه داریم و بنا بود ۳۰ درصد از جبهه را بانوان تشکیل دهند و حضور جوانان و دانشگاهیان در آن گسترده‌تر باشد. البته برنامه‌هایی در شهرستان توسط افراد در دانشگاه برگزار شده و هرچه به انتخابات نزدیک شویم این ارتباط بیشتر می‌شود.

در ادامه سخنگوی جبهه مردمی در واکنش به اینکه برخی اصولگرایان می‌گویند جبهه مردمی فراگیر نبوده است و تشکل‌های کمرنگ‌تر را زیر چتر خود قرار نداده گفت: همه کسانی که حاضر شدند زیر چتر فراگیر قرار گیرند جزو اعضای جبهه هستند و ما آنها را قبول داریم.

او درباره برنامه جمنا در حوزه فرهنگ گفت: از ۹ نفر اعضای جبهه افرادی که فعالیت‌های حزبی دارند در این جبهه حضور پیدا کردند که از جمله آقای طالب‌زاده، محمدی و حجت‌الاسلام رحیمیان هستند که فعالیت‌های فرهنگی دارند و درحقیقت براساس مبنای فرهنگی تفکراتشان سیاس شده‌اند. فرهنگیان و فعالان رسانه‌ای هم کاندیدای خود را معرفی کردند.

دستجردی در رابطه با اینکه جبهه مردمی چه برنامه ای برای بعد از انتخابات دارند، تصریح کرد: جبهه دو هدف دارد که اول ایجاد تشکیلات است که مانا و پایا است و درست است که اعضای هیات موسس در تشکیل شورای مرکزی کنار می‌روند اما امیدواریم جزو اعضای شورای مرکزی انتخاب شوند.

او با اشاره به معرفی تیم در کنار کاندیدای جبهه مردمی گفت: این اولین باری است که کاندیدایی معرفی می‌شود با تیم به عرصه می‌آید و ما با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ضروری می‌دانیم که تیم کاندیدا هم مشخص شود لذا مردم به کاندیدایی رای می‌دهند که تیم او مشخص داشته باشد.

دستجردی در رابطه با این سوال که احساس می‌کنید جمنا از چه نظر متفاوت است، گفت: ما در محدوده نیروهای مردمی و ارزشی و آنهایی که معتقد به اصول انقلاب هستند در چند ساله نیاز به وحدت داشتیم و تفاوتی که در این جبهه وجود دارد این است که اعضای هیات موسس برای خود کیسه‌ای ندوخته است و ادعایی برای کاندیداتوری و ریاست ندارند  و سعی کردیم چتر جبهه را مبنی بر هم زبانی و دوستی قرار دهیم.

دستجردی درباره سقف زمانی برای معرفی کاندیدای جبهه گفت: در استان‌ها باید اعضای منتخب استانی مشخص شوند و مذاکراتی که در استان‌ها داریم با فرستادن هیات‌ها سعی کردیم که مباحث با توجه به مذاکرات حل شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را در آینده حل می‌کنیم.

او با اشاره به جدول زمانبندی جبهه مردمی گفت: براساس این جدول به ۱۰ نفر و بعد پنج نفر و بعد به یک فرد واحد می‌رسیم و تا زمان مناظرات کاندیداها و تبلیغات کاندیدای مورد نظر را معرفی خواهیم کرد.

او در رابطه باکاندیداتوری خود گفت: ما الان مشکل تعدد کاندیداتوری داریم و شما می‌خواهید که ما کاندیدا اضافه کنیم بنای ما این بود که بتوانیم بین آقایان وحدت ایجاد کنیم به حمدالله خانم‌ها متحد هستند.

دستجردی در پایان بیان کرد: قالیباف هم در جبهه مردمی حضور دارد و از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز