خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در دیدار نماینده ویژه چین در امور سوریه :

تثبیت آتش‌بس، روند آشتی ملی و حل بحران سوریه را تکمیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۴۲۲

شیه شیائو یوان نماینده ویژه چین در امور سوریه که برای رایزنی و تبادل نظر پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، شیه شیائو یوان در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های آستانه، شکل گیری سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را اقدامی مفید در مسیر حل بحران سوریه برشمرد و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم جهت تداوم آتش بس تاکید کرد. وی مبارزه با تروریسم را جزء مهمی از راه حل بحران سوریه دانست و افزود اگر تروریستها به درستی سرکوب نشوند آتش بس قابلیت اجرا نخواهد داشت.

 فرستاده ویژه چین همچنین با تاکید بر روابط دیرینه و همه جانبه کشورش با ایران بر تمایل پکن جهت تبادل نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره مسئله سوریه تاکید کرد.

جابری انصاری نیز گفت‌وگوهای آستانه را روندی با هدف تسریع در حل سیاسی بحران سوریه از طریق تثبیت آتش بس و حرکت به سمت مصالحه ملی در این کشور دانست و بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و حرکت در مسیر صحیح و روبه جلو تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه شکل گیری کمیته سه جانبه نظارت بر آتش بس و توافق سه کشور در خصوص آئین کار کمیته مزبور را از جمله دستاوردهای نشست آستانه یک و دو برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تثبیت آتش بس راه برای تکمیل روند آشتی ملی و حل بحران سوریه گشوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز