خبرگزاری کار ایران

ظریف:

برای برون رفت از شرایط زیست محیطی جهان نیاز به تعامل داریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۳۸

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای برون رفت از شرایط زیست محیطی جهان به تعامل میان همه کشورها نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف، در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت:‌ خانم ابتکار در زمینه محیط زیست ابتکارات خوبی داشته است. او توانست شانزدهمین جشنواره محیط زیست را برگزار کند در عین حال که اولین دوره این جشنواره نیز که در دوران آقای خاتمی برگزار شد توسط او برگزار شده بود.

وزیر امور خارجه با اشاره به شرایط زیست محیطی جهان خاطرنشان کرد: ما در شرایط بین المللی هستیم که همه برای برون رفت از وضعیت کنونی احتیاج به تعامل داریم زیرا این موضوع به همه بشریت مربوط است. همانطور که مسئولان سازمان ملل  نیز ‌گفتند در هیچ حوزه‌ای مانند محیط زیست شاهد درک مشترک نیستیم. ما فهمیده‌ایم که در زمینه محیط زیست همگان سوار بر یک کشتی هستیم و اگر کشتی نابود شود همه ما نابود خواهیم شد. امیدواریم در باقی مسائل مانند تروریسم هم این نوع همکاری‌ها وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت زیست محیطی منطقه گفت:‌ ما در منطقه‌ای هستیم که متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلطی که از سوی برخی مانند صدام حسین و داعشی‌ها انجام شد، دچار چالش‌های جدی مانند کم آبی و خشکسالی شدیم. جمهوری اسلامی ایران از همه همسایگان دعوت می‌کند تا در یک برنامه مشترک برای بهبود وضعیت زیست محیطی طرحی را شروع کنند. ما معتقدیم که این موضوع یک اقدام ضروری سیاسی و امنیتی است و امیدواریم تا رهبران کشورهای منطقه از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز