خبرگزاری کار ایران

از سوی انجمن اندیشه و قلم و جامعه وکلای مدافع حقوق شهروندی؛

نشست "منشور حقوق شهروندی؛تبلیغات انتخاباتی یا راهبرد عملیاتی؟!" برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۵۸

نشست "منشور حقوق شهروندی؛تبلیغات انتخاباتی یا راهبرد عملیاتی؟!"دوشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۷ تا۱۹ در محل کانون وکلای دادگستری واقع در میدان آرژانتین برگزار می گرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این برنامه که توسط انجمن اندیشه و قلم و جامعه وکلای مدافع حقوق شهروندی برگزار خواهد شد؛ علی اکبر گرجی، استاد حقوق دانشگاه  شهید بهشتی و کامبیز نوروزی و شماری از فعالان عرصه حقوق شهروندی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین گزارش‌هایی از وضعیت حقوق کودکان سیستان و بلوچستان، معاضدت حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو و حقوق آب و محیط زیست در دهه آتی نیز در حاشیه این نشست ارائه می شود.

در پیش درآمد گروه حقوق انجمن اندیشه و قلم در این زمینه آمده است:

با رونمایی از منشور حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید تحلیلهای فراوانی در خصوص چرایی، چیستی و چگونگی تدوین و اجرای این منشور مطرح و نسبت به ضمانت اجرای ان در محافل حقوقی مباحثی عنوان شد. فعالان مدنی ضمن استقبال از ایده دولت شهروندمدار، اراده سیاسی برای تحقق پذیری حقوق شهروندان را لازمه شعاری تلقی نکردن منشور دانستند.

انجمن اندیشه و قلم و جامعه وکلای مدافع حقوق شهروندی به منظور بررسی ماهیت و کیفیت و کارکرد عملی این منشور نشستی برگزار می کند تا اندیشه جامعه حقوقی در خصوص منشور، هر چه بیشتر تبیین و نگاه آموزشی به این سند مورد توجه افزونتر قرار گیرد.

در این راستا نشست "منشور حقوق شهروندی؛ تبلیغات انتخاباتی یا راهبرد عملیاتی؟!"دوشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۷ تا۱۹ در محل کانون وکلای دادگستری واقع در میدان ارژانتین برگزار می گردد.

در این برنامه که توسط انجمن اندیشه و قلم و جامعه وکلای مدافع حقوق شهروندی برگزار خواهد شد دکتر علی اکبر گرجی و کامبیز نوروزی و شماری از فعالان عرصه حقوق شهروندی سخنرانی خوهند داشت و تلاش می شود درباره پرسشهای زیر بحث و گفت وگو شود:

۱ . آیا با وجود قانون اساسی و نرم های هنجاری دیگر نیازی به متورم سازی نظام حقوقی کشور با تدوین یک سند جدید بود؟

۲.رویکرد دولت به این سند تبلیغاتی است یا ترویجی اموزشی یا عملیاتی؟

۳.پیش نیازهای تحقق حقوق شهروندان و تکریم ملت با ملاحظه قانون اساسی و نظام حقوقی و منشور شهروندی آماده سازی شده است؟

۴.اراده سیاسی و عزم عمومی برای نهادینه سازی و تحقق پذیری منشور حقوق شهروندی وجود دارد؟

۵.چه خلاها و کاستی هایی بوجود آمده که دولت متقاعد به ایجاد یک گفتمان جدید و تولید یک سند جدید برای حقوق شهروندی گردیده است؟

۶.اثر تغییر دولت از رویکرد پلیسی به شهروندمداری چیست؟ تمایز دولت انتظامی با دولت تامین گر خیر و رفاه عمومی چیست و منشور چه کمکی به تحقق حق بر اداره خوب می کند؟

نشست "منشور حقوق شهروندی؛تبلیغات انتخاباتی یا راهبرد عملیاتی؟!" برگزار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز