خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

دولت خود را مقید به افزایش حقوق کارگران بر مبنای نرخ تورم می‌داند/ پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌‌ها در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۱۹۲

سخنگوی دولت گفت: دولت خودش را مقید به افزایش حقوق کارگران بر اساس نرخ تورم می‌داند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه خط فقر در حال حاضر چقدر است؟ و با توجه به این شرایط برای سال ۹۶ دولت چقدر آمادگی دارد تا از مطالبه افزایش مزد کارگران حمایت و سیاست‌های انقباضی خود را تعدیل کند، گفت: در مورد بررسی و تعیین خط فقر کارشناسان ما در حال پیگیری هستند اما دولت خودش را مقید به افزایش حقوق کارگران می‌داند.

او افزود: بر اساس قانون ما افزایش حقوق خواهیم داشت. طبق تورم که این نرخ به ۶/۷ درصد تقلیل پیدا کرده است اما ما برای امسال ۱۲ درصد افزایش حقوق قائل شدیم و سال آینده هم تا ۱۰ درصد افزایش خواهیم داشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد:  نکته دیگر اینکه بازنشستگان و کارگران می‌گویند طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ کمتر از تورم افزایش حقوق داشته‌اند، در این رابطه باید بگویم ما نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم و ببینیم وضعیت از چه قرار بوده باز هم تکرار می‌کنم دولت خود را مقید به افزایش حقوق‌ها بر اساس نرخ تورم می داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز