خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

یاد بگیریم «دولت در سایه» ایجاد کنیم/ مردم از مناقشه‌های افراطی و تفریطی خسته شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۳۹

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: باید همگی کار کنیم و یاد بگیریم دولت در سایه را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در نشست خانه احزاب ایران گفت: جمهوریت و اسلامیت نظام متکی بر حضور گسترده مردم است و از گذشته این نظام هم بزرگان انقلاب همواره از تشکل‌های سیاسی حمایت کردند.

او با بیان اینکه به جز امام جمعی از همراهان نزدیک به امام اولین تشکل سیاسی با عنوان حزب جمهوری را ایجاد کردند، گفت: حفظ نظام اسلامی ما در گرو حضور مردم است و حضور مردم در گرو نشاط سیاسی و حضور احزاب است. احزاب قدیمی ما با سابقه دیرینه به موضوع عقلانیت و تفکر اهمیت می‌دهند و مطمئنا هیچ کس با عقلانیت مشکلی ندارد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با بیان اینکه خانه احزاب یکی از مظاهر توسعه یافتگی سیاسی در کشور است، گفت: احزاب مختلف درکنار هم زیبا هستند جمع شدن آنها دور هم در مورد وجوه مورد وفاق همه نظام قابل تقدیر است و هیچ دولتی نیست که به خانه احزاب منت نداشته باشد.

شریعتمداری بیان کرد: اگر در دوران ریاست‌جمهوری دولت یازدهم منت می‌کشیم که از نظرات اعضای خانه احزاب استفاده کنیم هیچ دولتی نیست که از جریانی که برای نشاط سیاسی تلاش می‌کند تقدیر و تشکر نکند و  به نمایندگی از دولت درخواست می‌کنم که احزاب به ما مشورت دهند.

عضو هیات دولت با اشاره به منشور حقوق شهروندی گفت: این منشور نشان‌دهنده اهمیتی است که دولت برای حقوق شهروندان قائل است و امیدواریم هرچه زودتر این منشور اجرایی شود.

او  بهترین شکل اداره خانه احزاب را پرداخت حق العضو و ایجاد ردیفی برای توسعه برنامه‌های این خانه دانست و گفت: دولت باید براساس یارانه احزاب به خانه احزاب کمک کند.

شریعتمداری تاکید کرد: باید همه در احزاب خود مساله دولت سایه را تمرین کنند تا افراد مختلف در حوزه‌های مختلف اجرایی متخصص شوند تا وقتی فرد مورد نظر حزب او سرکار آمد کادر کارشناس و متخصصی کار مشورت‌دهی را انجام دهد. اگر این کار انجام نشود فرقه‌ها و فعالان زیرمیزی سیاسی شکل می‌گیرند که مخرب‌تر از زیرمیزیهای اقتصادی است باید برای جلوگیری از این امر احزاب تقویت شوند تا از تشکیل گروه‌های بی‌نام و نشان جلوگیری شود.

معاون اجرای رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی حرف واحد زد و گفت در شرایط اعتدال کشور را پیش می‌بریم  و مردم این رویه را پذیرفتند و به آن رای دادند.

شریعتمداری گفت: مردم از مناقشات افراطی و تفریطی خسته شدند امروز هم این شعار اعتدال پاسخ می‌دهد و برای رسیدن به این هدف تدبیر و عقلانیت لازم بود چیزی که هیچ گروه و جریانی منکر آن نیست و هیچ حزب سیاسی با ایجاد امید مخالف نیست و نمی‌خواهد یاس‌پراکنی در جامعه ایجاد کند.

او با اشاره به شعار اعتدال و تاکید بر اخلاق از سوی روحانی گقت: شعار آقای روحانی این بود که اخلاق در کشور پابرجا باشد. این شعار همچنان مورد وفاق است. کسی نیست که بگوید نمی‌خواهیم اخلاق را حفظ کنیم. در بحث اقتصادی شعار آقای روحانی این بود که باید به ثبات برسیم.

شریعتمداری ادامه داد: افزایش تورم لجام گسیخته، رانت ایجاد کرده و مانع رشد اقتصادی می‌شود در دولت یازدهم  رشد منفی را متوقف کردیم. نزدیک به ۷ هزار واحد صنعتی جدید در کشور ایجاد شده است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: مشکلات امروز معلول دو مساله است؛ نظام سلطه و مدیریت‌های ضعیف. من و شما، تلاش کردیم مشکلات حل شود. دولت خدمتگزار شما همه تلاش خود را کرد که در این کشور شغل ایجاد کند.

او  ادامه داد: تمام تلاش دولت انجام فعالیت‌هایی برای اتکای به درون است ولی متاسفانه این روند را ما دیر آغاز کردیم. این دولت یک نسخه غیرقابل تطبیق با هنجارهای داخل کشور تجویز نمی‌کند. این شعار نیست.

معاون اجرایی رییس‌جمهور عنوان کرد: اگر می‌گوییم عامل پیشرفت در اقتصاد منظورمان ارتباط با امریکا نیست اما متاسفانه ارتباط ما را با همه دنیا بر هم زدند و ایران هراسی و اسلام هراسی ایجاد کردند.  

شریعتمداری افزود: این‌ها حرف‌های مورد وفاق در جامعه ماست باید همگی کار کنیم و یاد بگیریم دولت در سایه را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز