خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با جمعی از دانشجویان ژاپن:

برگزاری انتخابات سالم از مهمترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۱۶

دستار ویژه رئیس مجلس در دیدار با جمعی از دانشجویان بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن گفت: برگزاری انتخاباتی سالم با مکانیزم دقیق نظارتی از مهمترین ویژگی انتخابات در ایران است.

به گزارش ایلنا ، جمعی از دانشجوین بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن که به دعوت دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران به سر می برند، با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در ایران گفت: نهاد قانونگذاری در ایران با رأی مستقیم مردم شکل می گیرد و از جمله وظایف نمایندگان پارلمان در جمهوری اسلامی ایران قانونگذاری، نظارت، پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم می باشد.

وی با توجه به وجود جنگ و تروریسم در منطقه، خاطرنشان کرد: ناامنی در عراق، سوریه و یمن نتیجه حمایت برخی کشورهای استعماری از تروریست ها برای دست یافتن به مطامع موردنظر می باشد. امنیت مقوله بهم پیوسته ای است که تحقق آن مشارکت همه جانبه منطقه ای و جهانی را می طلبد.

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط ایران و عربستان افزود: ما همواره تلاش کرده ایم روابط ایران و عربستان روابط سازنده ای در منطقه باشد، زیرا معتقدیم همکاری این دو کشور برای برقراری امنیت در منطقه ضروری است. اما حاکمان عربستان سعودی راه نادرست جنگ و حمایت پیدا و پنهان از تروریست ها را مقدم بر راه حل سیاسی می دانند هر چند در شعارهای سیایس خود از راه حل سیاسی در قبال بحران های منطقه ای سخن می گویند.

در پایان دستیار ویژه رئیس مجلس با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: برگزاری انتخاباتی سالم با مکانیزم دقیق نظارتی از مهمترین ویژگی انتخابات در ایران است. رقابت های انتخاباتی برای تعیین رئیس جمهور در ایران جدی می باشد چرا که تصمیم گیرندگان اصلی آن مردم می باشند.

در ادامه این دیدار دانشجویان بنیاد ساساکاوای ژاپن ضمن تبیین دیدگاه های خود ابراز داشتند به منظور ارتقای روابط علمی و دانشگاهی تهران و توکیو، به زودی اتاق علمی مشترک ایران و ژاپن در دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با حضور دانشجویان مهمان ژاپن شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز