خبرگزاری کار ایران

در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز؛

صالحی: باید به دوران فرهیختگی برسیم/ مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۱۸

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی در پنل سوم همایش ایران فرهنگی در جهان امروز اظهار کرد: ما نیاز به امید داریم اما این امید نباید بر اساس جهل و نادانی باشد بلکه باید بر مبنای عقل باشد.

وی ادامه داد: ما یک ملت داریم و یک دولت داریم و ملت دائم از دولت سوال می‌کند و درست است زیرا دولت خادم ملت است اما در مواقعی هم باید ملت به کمک دولت بیاید.

صالحی متذکر شد: اگر جامعه یک ماشین و دارای چرخ‌دنده باشد، هنر کمک زیادی به حرکت این چر خ دنده‌ها می کند و نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به روند برجام گفت: هیچ اتفاقی در خلاء رخ نمی‌دهد و حتما باید یک محرکی باشد و تدبیر داشته باشیم. همه ما مسئول این تدبیر هستیم. تدبیر یک امر ضروری است

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: امروز ما در حال طی‌کردن دوران بالندگی هستیم ولی باید به دوران فرهیختگی برسیم. البته مشکلاتی هم داریم که یکی از آنها عجول بودن ما است و با عجله نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی همچون اندونزی و ترکیه با جمعیت زیاد در رفتار جهانی حضور ندارند اما ایران حضور دارد و نقش پررنگی دارد و این را کشورهای غربی می‌دانند که این حضور نظام جهانی را به چالش کشیده اما برجام جلوی اینکه آنها بتوانند بر ما فشار بیاورند را گرفت و امروز با تدبیر مقام معظم رهبری ما موفق شدیم.

صالحی یادآور شد: موفقیت مذاکرات باعث غرور برای ما و ملت بود و ما با یک گروهان اما با پشتوانه ملت برابر یک لشکر ایستادیم و کسانی که دنبال نافرجام نشان دادن برجام هستند بی‌عدالتی می‌کنند و منصف هستند، در حالیکه قبل از برجام ما مشکلات زیادی داشتیم و حتی نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم و برای یک کالای که یک دلار ارزش داشت 4 دلار پرداخت می‌کردیم.

وی اذعان کرد: من از سال 82 تا پایان در مذاکرات بودم و این مذاکرات افتخارآفرین بود و صفحه زیرینی در تاریخ ما است و سال آینده شرایط بسیار بهتر می‌شود اما نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

صالحی تاکید کرد: افق آینده روشن است و ما به سمت یک جهش بزرگ در حال حرکت هستیم و خوش به حال جوانانی که این جهش را می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز