خبرگزاری کار ایران

رییس رسانه ملی:

صداوسیما به اندازه کافی به نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد/ اصل را بر بی‌طرفی گذاشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۴۲

رییس رسانه ملی گفت: صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.

به گزارش ایلنا، علی‌ عسکری در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبردها و برنامه‌های رسانه ملی در انتخابات ۹۶، تاکید کرد:صداوسیما همه توانایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و رقابتی بسیج کرده است.

او افزود: کشور ما مهد دموکراسی است چراکه بهترین نوع دموکراسی که مردم سالاری دینی است را برگزیده است، لذا هیچ کشور و نظامی نمی‌تواند خواسته‌اش را به مردم کشور ما تحمیل کند.

 عسکری از سیاست بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات یاد کرد و گفت: صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.

رییس رسانه ملی با اشاره به تأکید امام (ره) به رعایت اخلاق و تعهد به صراط مستقیم در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری نیز انتخابات را جشنواره‌ای با هدف عالی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌دانند که در  برگزاری آن باید از هر جنجال و تخریبی پرهیز کرد.

عسکری در این همایش با تبیین راهبردها و سیاست‌های کلان رسانه ملی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: فراهم کردن عدالت رسانه ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان‌های سیاسی و مردم و کاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور به جای شکل گیری دوقطبی ها یا چند قطبی های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی به‌جای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.

او سپس با تأکید بر اینکه گفتمان تبلیغی رسانه ملی گفتمان امام و رهبری است، اظهارداشت: این گفتمان می‌تواند ایران را در مقابل فتنه دشمنان مقاوم کند.

رییس رسانه ملی رعایت حریم خصوصی افراد ، رعایت حرمت مدیران و مسئولان کشور ، حفظ امنیت روانی  جامعه، حفظ و تقویت انسجام  و همگرایی ملی ، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی، و رعایت جایگاه قومیت ها و مذاهب مختلف را از دیگر نکات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه‌های انتخاباتی افزود : برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه‌های تبیینی انتخابات از ۲۴ بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه‌های تبلیغی و فراخوان آغاز می‌شوند.

عسکری سپس اهداف و راهبردهای تبلیغی رسانه ملی، اقدامات، بایدها و نبایدهای برنامه‌های رسانه ملی و نکاتی که باید در مناظره‌ها رعایت شود را تشریح کرد و یادآور شد که برنامه‌های رسانه ملی باید وحدت آفرین و نماینگر امید و نشاط در جامعه باشد.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به برنامه ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه‌،گفت : در مدت ۲۰ روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و ۲۱۰ دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.

او در ادامه با اشاره به شرایط و گرفتاری‌هایی که نظام سلطه با آن مواجه است تاکید کرد که نظام سلطه رو به افول بوده و نظام اسلامی در حال رشد است و لذا انتخابات گام جدید برای بالا بردن اقتدار نظام به شمار می‌رود.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تصریح کرد:  در سال ۱۳۹۵ معاندان و مخالفان رسانه ملی  با هدف جریان سازی رسانه‌ای بر علیه نظام حدود ۹۰ شبکه جدید فارسی‌زبان و قوم‌گرا راه‌اندازی کرده‌اند اما به لطف خدا رسانه ملی با تلاش کارکنانش امروز سربلند است و توانسته در برابر هجمه‌های این شبکه‌ها مقابله کند و در برهه‌های مختلف از عهده مسئولیت خطیرش برآمده است.

او یادآور شد: پوشش رسانه‌ایی مناسبت‌هایی چون محرم، اربعین، درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حادثه پلاسکو و ۲۲ بهمن از جمله عملکرد درخشان رسانه ملی در سال ۹۵ است که برغم برخی محدودیت ها با روحیه جهادی و غیرت مندانه کارکنان رسانه ملی محقق شد.

رئیس رسانه ملی  با ارائه گزارش از عملکرد سازمان در یک سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به تأکید و مأموریتی که مقام معظم رهبری برای حضور در فضای مجازی داشته و به منظور تحرک بیشتر در این فضا، معاونت فضای مجازی ایجاد شد.

او با بیان اینکه در این معاونت در زمینه تلویزیون تعاملی، اقدامات زیادی شده‌است، گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور فراگیر این تلویزیون خواهیم بود و رسانه ملی ضمن اپراتوری آن، با شرکای رسانه‌ای دیگر در این زمینه مشارکت فعالی خواهد داشت.

او سپس با اشاره به اقداماتی که در زمینه تولید محتوای فضای مجازی در معاونت‌ها شده است گفت: تمام معاونت‌ها از جمله صدا، سیما، سیاسی، برون‌مرزی و استان‌ها در این زمینه فعال شده‌اند و امیدواریم به جایگاهی تاثیرگذار در این زمینه برسیم.

عسکری با بیان اینکه با وجود واگذاری حق انتشار صدا و تصویر به صداوسیما در قانون اساسی، اما سازوکاری برای نظارت بر این موضوع وجود نداشت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس نظر رهبری معظم درخصوص مسئولیت رسانه ملی در موضوع انتشار صوت و تصویر فراگیر، رسانه ملی در اقدامی تاریخی ،سازمانی جدید به نام «سازمان تنظیم مقررات انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی » ایجاد کرد که کاری مهم بود .

او با اعلام اینکه امروز حدود ۵۰ سریال تلویزیونی درحال تولید است خاطر نشان کرد: با همت گروه‌های تولیدی و برنامه‌ساز و تلاش روزافزون آن‌ها، در این چند ماه چندین سریال تولید که از شبکه‌های سیما پخش شده و برای نوروز نیز برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است و پیش‌بینی‌های لازم برای تولید برنامه و سریال برای ماه مبارک رمضان سال آینده،  فصل تابستان،  ماه محرم و ... شده است.

او با بیان اینکه این اقدامات بدون اضافه شدن حتی یک ریال به بودجه سازمان به انجام رسیده است تأکید کرد: این توفیق حاصل همت، تلاش و غیرت کارکنان رسانه ملی است.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون درصد اعتماد مخاطبان رسانه ملی افزایش یافته است، اظهار داشت: رجوع مردم به رسانه ملی رشدی قابل توجه ۱۵ درصدی داشته است که مرهون تلاش‌های کارکنان خدوم رسانه ملی است.

او همچنین از فعال شدن تولید فیلم و سریال و نهضت تولید انیمیشن در مراکز استان‌ها خبر داد و آن را حرکتی ارزنده در تولید محتوا دانست.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین با تبیین اقدامات فاخر معاونت توسعه و فن‌آوری رسانه، راه‌اندازی رادیو نما را اقدامی بی‌نظیر خواند که رادیو را برای اولین بار در کنار تلویزیون قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز