خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

وزارت نفت مکلف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۲۱۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وزارت نفت را موظف کردند ذخایر راهبردی نفت و گاز را به ویژه در میادین مشترک افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی ایرادهای شورای نگهبان به برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، ماده الحاقی به لایحه برنامه ششم را به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده الحاقی که با ۱۳۸ رای موافق، ۹ رای مخالف ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید، وزارت نفت موظف است تمهیدات لازم را برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های بخش خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اکتشاف، تولید و بهره‌برداری (نه مالکیت) میادین نفت و گاز به ویژه میادین مشترک در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به عمل آورد.

به موجب این مصوبه وزارت نفت موظف است ذخایر راهبردی نفت و گاز را به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز با تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه افزایش دهد. بر اساس مصوبه مجلس در جهت اجرایی شدن سیاست‌های کلی برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی دولت موظف است فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده،‌ تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه را تقویت نماید و ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی تدوین و ترویج کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز