خبرگزاری کار ایران

رییس بانک دولتی پاکستان اعلام کرد؛

توافق بانک مرکزی ایران با «بانک دولت پاکستان» برای تبادل ارز و تقویت تجارت

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۵۹

رییس بانک «دولت پاکستان» گفت: کابینه قبول کرده که بانک «دولت پاکستان» برای تقویت روابط تجاری طرف ایرانی و پاکستانی با بانک مرکزی ایران وارد توافق تبادل ارزی شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از مجله پاکستانی «نیشن» به گفته محمود واترا رییس «بانک دولت پاکستان»، کابینه قبول کرده که این بانک برای تقویت روابط تجاری طرف ایرانی و پاکستانی با بانک مرکزی ایران وارد توافق تبادل ارزی شوند.

این توافق به صادرکنندگان ایرانی و پاکستانی اجازه می‌دهد که توافقاتشان را از طریق بانک ملی پاکستان و بانک مرکزی ایران انجام دهند. 

اشرف محمود واترا ر روز جمعه در جلسه اتاق بازرگانی و صنایع لاهور گفت: من قلباً به تجارت با ایران علاقه دارم. من از زمانی که رییس بانک شده‌ام در تلاشم که این مساله را به سرانجام برسانم. برای این منظور حتی یک دقیقه را هم تلف نکرده‌ام.

او گفته این توافق بین «بانک دولتی پاکستان» و بانک مرکزی ایران به افزایش حجم تجارت‌های مشترک بین دو کشور کمک می‌کند. در پاکستان و هند اعتبار نرخ رشد تولید ناخالص ملی در ارتباط مستقیم با نرخ مالیات بر رشد تولید ناخالص ملی است که این نرخ نیز چیزی حدود ۱۱ درصد برای پاکستان و ۲۶٪ برای هند است.

عبدل بسیط رییس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور خواستار تاسیس کانال‌هایی بین پاکستان و ایران و کشورهای آفریقایی شده تا مبادلات تجاری فی مابین را تضمین کند.

بسیط گفته که بازگشایی یک بانک صادرات و واردات در حال حاضر مورد نیاز است. باید نماینده‌ای از سوی اتاق بازرگانی لاهور نیز در هیات مدیره این بانک حضور داشته باشد. 

او گفته محدودیت‌های موجود برای صادرکنندگان باید کمتر شود تا این صادرات تا سقف ۱۰۰ هزار دلار بالا برود در حال حاضر سقف این محدودیت ۱۰ هزار دلار  است. 

او گفته محدودیت آخرین پرداخت‌ها برای صنایع از ۹۰ روز به ۱۸۰ روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز