خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

توهین به مقدسات اهل سنت مغایر با دستور مقام معظم رهبری است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۶۸

نماینده مردم تربت جام و تایباد با انتقاد از اظهارات کریمی قدوسی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: اهانت علنی نماینده مشهد به مقدسات مذهبی و دامن زدن به اختلاف‌نظرها در هیچ شرایطی به نفع کشور نبوده و مشخصا بر خلاف سنت پیامبر اسلام و همچنین مغایر با دستور صریح مقام معظم رهبری است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با انتقاد از اهانت‌های جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به شهروندان اهل سنت که روز گذشته از طریق تریبون نماز جمعه مشهد مقدس صورت گرفت، از تهیه نامه‌ای توسط فراکسیون اهل سنت مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وحدت و همدلی در جامعه ضروری و لازم است و این مهم همواره مورد تاکید رهبری نیز قرار داشته سخنان کریمی قدوسی تفرقه‌افکنانه بود و به آرامش جامعه آسیب می‌رساند.

او با بیان اینکه اظهارات اخیر نماینده مشهد خارج از چهارچوب وظایف نمایندگی بوده اعلام کرد: در این راستا فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به اظهارات اخیر این نماینده شد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اهانت علنی کریمی قدوسی به مقدسات مذهبی مردم و دامن زدن به اختلافات مورد اعتراض ما قرار دارد و معتقدیم این گونه دامن زدن به اختلاف‌نظرها در هیچ شرایطی به نفع کشور نبوده و مشخصا بر خلاف سنت پیامبر اسلام و همچنین مغایر با دستور صریح مقام معظم رهبری است.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه ما در عمل به رهبری پایبندی داریم فکر می‌کنیم اگر آقای کریمی قدوسی هم واقعا آنچنان که ادعا می‌کند معتقد به ولایت فقیه هستند حداقل باید شنیده باشند که توهین به مقدسات مذهبی اهل سنت حرام شرعی است.

رحیمی جهان‌آبادی در پایان تصریح کرد: ‌با وجود این آقای کریمی قدوسی به مقدسات مذهبی اهل سنت توهین کرده و اختلاف‌افکنی کرده‌اند که این کار درستی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز