خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدام کریمی قدوسی در معرفی رییسی به عنوان نامزد انتخاباتی از تریبون نماز جمعه درست نبود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۱۵

نماینده اصلاح طلب مردم کاشمر از استفاده جناحی کریمی قدوسی از تریبون نمازجمعه انتقاد کرد و گفت: در صورتی که آقای کریمی قدوسی به طور مستقیم از حجت الاسلام رئیسی یا تحت عنوان تولیت آستان قدس نام برده باشد، اقدام درستی نبوده و نباید این کار صورت بگیرد.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اظهارات توهین آمیز نماینده مشهد به اهل سنت که از طریق تریبون نماز جمعه روز گذشته مشهد صورت گرفت اعلام کرد: آنچنان که در فایل صوتی این سخنان موجود است آقای کریمی قدوسی قصد داشتند از طریق یک تمثیل مساله درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تبیین کنند اما با یک قیاس مع الفارق علاوه بر اهانت به خود آقای هاشمی به خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت نیز توهین شده است.

او با بیان اینکه چنین مواضع و اظهارنظرهایی مورد تایید رهبری نیست، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از بین ما رفته‌اند و شاید درست نباشد در فقدان ایشان چنین مسائل و انتقاداتی را مطرح کنیم چرا که در حال حاضر مدافعی ندارند و حتی خانواده ایشان نیز آنچنان دسترسی ندارند.

نماینده اصلاح طلب مردم کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب عملا ظلمی علیه آیت الله هاشمی صورت می‌گیرد و در نتیجه ممکن است خود این فرد چنین سخنانی را بیان کرده نیز به گناه آلوده شود و امیدواریم حداقل در درگذشت آیت الله هاشمی دست از سر ایشان بردارند.  

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره بخشی از اظهارات کریمی قدوسی که در آن تلویحا از جانب حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد، گفت: به هر حال آقای رئیسی هنوز رسما اعلام کاندیداتوری نکرده و کسی حق ندارد به جای ایشان اظهار نظر کند اما آنچه مسلم است فضای کشور برای همه افکار و گروه‌ها آزاد است.

او ادامه داد: با این همه در صورتی که آقای رئیسی تمایل به شرکت در انتخابات داشته باشند می‌توانند خود را به جامعه عرضه کنند و تصمیم‌گیرنده نهایی مردم خواهند بود.

نماینده اصلاح طلب مردم کاشمر در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده جناحی از تریبون نماز جمعه به نفع یک فرد یا جریان خاص سیاسی یادآور شد: به هر حال در صورتی که آقای کریمی قدوسی به طور مستقیم از حجت الاسلام رئیسی یا تحت عنوان تولیت آستان قدس نام برده باشد، اقدام درستی نبوده و نباید این کار صورت بگیرد.

بنیادی در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره پیگیری احتمالی مجلس در این رابطه گفت: آنچنان که در جریان قرار گرفتم قرار است نمایندگان اهل سنت با رئیس مجلس صحبت کنند و آقای لاریجانی نیز طبیعتا پس از استماع فایل صوتی اظهار نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز