خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

ثبات و امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ثبات و امنیت ایران است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۶۳

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد استقلال کشورهای مشترک‌المنافع، سفرای این کشورها در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف دیدار سفرای کشورهای مشترک‌المنافع، با تبریک بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشورها، تشکیل کشورهای جدید را یکی از مهم‌ترین تحولات قرن بیستم برشمرد و افزود: برای جمهوری اسلامی ایران همه این کشورها از اهمیت فوق‌العاده و استراتژیک برخوردار است.

وزیر امور خارجه کشورمان، ثبات و امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ثبات و امنیت ایران توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال، امکانات خود را در اختیار همه همسایگان و دوستان خود قرار داد تا به ثبات، پیشرفت و امنیت آنها کمک کرده باشد.

او با اشاره به همکاری‌های مشترک میان کشورهای منطقه در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، اقتصادی، بازرگانی و امنیتی در طول ۲۵ سال گذشته، افزایش و ارتقای این همکاری‌ها را به نفع کلیه کشورهای این منطقه خواند.

ظریف هم‌چنین در حوزه همکاری‌های انرژی گفت: این همکاری‌ها و ارتقای و توسعه آن می‌تواند این منطقه را به یکی از باثبات‌ترین و قابل توسعه‌ترین مناطق در آسیا و در واقع به پایتخت انرژی جهان تبدیل کند. 

وزیر امور خارجه به نگرانی مشترک در خصوص خطر افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: افراط و تروریسم مرز نمی‌شناسد و باید برای مبارزه با آن چاره‌اندیشی مشترک به عمل آورد.

در این دیدار سفیر ترکمنستان به عنوان مقدم السفراء کشورهای این منطقه ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و کشورهای مشترک المنافع آن را صفحه جدیدی در روابط و مراودات دوجانبه و موجد فرصت‌های فراوان توصیف کرد.

سفرای کشورهای مشترک‌المنافع نیز ضمن تقدیر از وزارت امور برای برگزاری این مراسم و یادآوری همکاری‌های موثر جمهوری اسلامی ایران با کشورهایشان از گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها استقبال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز