خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن:

موسوی لارگانی: رهبری بیش از ۸ بار فرمودند که هنوز گزارش حقوق‌های نجومی به ایشان داده نشده / لاریجانی: جوسازی‌های ناعادلانه علیه مجلس با اهداف جناحی، نامردی بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۳۷

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای فلاورجان گفت که جوسازی‌های ناعادلانه علیه مجلس و مردم‌سالاری با اهداف جناحی، نامردی بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سیدناصر موسوی لارگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس، به‌عنوان چندمین نماینده‌ای که درباره مصوبه روزگذشته مجلس درباره حقوق مدیران صحبت می‌کرد، در تذکری اعلام کرد: علی‌رغم این‌که رهبری بارها فرمودند حقوق‌های نجومی ظالمانه و ناعادلانه است، چرا مجلس بر ۶۰ درصد اصرار کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا کار دیروز درمورد اصرار بر مصوبه اولیه مجلس را همان روز که می‌خواستید، ایراد شورای نگهبان را رفع کنید، انجام ندادید، چون مصوبه اولیه مجلس عادلانه بود.

نماینده اصولگرای فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری بیش از ۸ مرتبه فرمودند که هنوز گزارشی درمورد حقوق‌های نجومی به ایشان داده نشده است؛ چرا هفته گذشته از حق مجلس دفاع نکردید تا مجبور شوید چند روز بعد بگویید که به مجلس توهین شده است.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی اعلام کرد: تذکر شما به کمیسیون تلفیق است؛ چون این کمیسیون باید در گزارش خود بر مصوبه‌اش اصرار می‌کرد اما آن‌ها نیز گفتند با شورای نگهبان اصرار کردیم و این شورا نیز اعلام کرد که اگر ماده را اصلاح کنید، قبول می‌کند و این اصلاحیات صورت گرفته نیز بر مبنای نظر شورای نگهبان بود.

او گفت: هیاهوهایی که صورت گرفت، خلاف واقع بود. متنی که ما تصویب کردیم آن‌چیزی که آقایان در رسانه‌ها مبنی بر این‌که حقوق ۲۴ میلیونی برای مقامات و مدیران درنظر گرفته شده، نبود. این اظهارات دروغ است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این جوسازی‌ها ناعادلانه و با اهداف جناحی صورت گرفت. کسی که می‌گوید باید اسم مجلس را عوض کرد یا می‌گوید عدالت در مجلس ذبح شد و یا مجلس پا روی عدالت گذاشت و حرف‌های سبکی از این دست، کار درستی نکردند.

رییس قوه مقننه با بیان این‌که مجلس برای کشور آبرو خرید و کشور را از بی‌برنامگی نجات داد، یادآور شد: لایحه مواد دائمی برنامه توسعه که چندی پیش تصویب شد، کار مهمی بود؛ آیا مجلس سیاه است؟ این ادبیات درباره قوه مقننه و مردم‌سالاری درست نیست.

او موسوی لارگانی را نماینده‌ای عادل خطاب کرد و گفت: بینی و بین‌الله در متنی که پیش از این تصویب شده بود هم ۲۴ میلیون حقوق برای مدیران درنظر نگرفته بود و بنابر آن ماده نیز حقوق مدیران ۱۲ میلیون بود.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: این جوسازی‌ها به هیچ وجه حق مجلس نبود و نامردی بود و حتی اگر این اصلاحیه صورت نمی‌گرفت هم جوسازی‌ها ادامه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز