خبرگزاری کار ایران

سردار وحیدی در همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاعی:

باید برای حضور در صحنه‌های جنگ‌طلبانه دنیا خودمان را آماده کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۵۲

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: در پاسداری از امنیت کارنامه خوبی داریم، در ایجاد موازنه استراتژیک با صف‌کشی طول و عرضی دشمنان وزارت دفاع به خوبی عمل کرده است. بخش دفاعی امروز این توانایی را دارد که اهداف دشمن را در منطقه شکست دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار احمد وحیدی در همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاعی که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، عنوان کرد: بهره‌وری موضوعی است که در طول روز با آن سر و کار داریم، این امر سطوح مختلفی در بحث تاکتیک، استراتژیک و مسائل سیاسی دارد. این مفهوم بیان می‌کند از حداقل داشته‌ها حداکثر استفاده را برای رسیدن به آرمان‌هایمان داشته باشیم.

او تاکید کرد: باید نگاه کنیم این موضوع فنی، اعتقادی و یا فرهنگی است. ما بانظام احسنت مواجه هستیم، خداوند انسان را در بهترین موقعیت‌ها خلق کرده است. برای این انسان بهترین حدیث یعنی قرآن کریم را فرستاد و از او بهترین دین را خواست. یعنی همه وجودمان را در برابر هستی قرار داده و از ما خواسته از احسنت‌ها پیروی کنیم.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی عنوان کرد: خداوند از ما احسنت‌ها و عمل کردن به آن‌ها را می‌خواهد. بارها تاکید کرده است که بندگان من با زبان احسنت حرف بزنند و با بهترین وجه به مجادله برخیزند. آدم‌هایی که به احسنت‌های خداوند عمل می‌کنند، بهترین جایگاه را دارند. خداوند از ما بهترین را می‌خواهد، نمی‌شود هنگامی که از ما چنین می‌خواهد بد عمل کنیم. وقتی از بهره‌وری صحبت می‌کنیم یعنی ما احسنت را داریم که باید احسن را تحویل دهیم.

او با اشاره به اینکه بهره‌وری معنای عمیقی دارد، گفت: رهبری در اسناد بالادستی در ۲۵ بند صحبت کردند. ۳ واحد درصد در رشد ۸ درصدی به بهره‌وری اختصاص داده شده است. متاسفانه مقایسه‌ای که شده از سال ۸۵ تا ۹۳ ۳ درصد بیشتر رشد نداشته‌ایم. خروجی ما در بهره‌وری مناسب نیست، لازمه اقتصاد مقاومتی بهره‌وری است. این مساله مشکل است اما با دست به دست دادن درست می‌شود.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: بهره‌وری نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری صحیح است. هیچ کاری شاید مهم‌تر از توجه به بهره‌وری در تمام حوزه‌ها نیست آن هم در دنیایی که بهره‌وری خود محل رقابت است. شایستگی‌ها در این حوزه‌ها تعریف می‌شود، بخش دفاع هم از این قاعده مستثنی نیست.

او گفت: بهره‌وری یعنی با داده‌ها چه کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم، در پاسداری از امنیت کارنامه خوبی داریم، در ایجاد موازنه استراتژیک با صف‌کشی طول و عرضی دشمنان وزارت دفاع به خوبی عمل کرده است. بخش دفاعی امروز این توانایی را دارد که اهداف دشمن را در منطقه شکست دهد.

سردار وحیدی گفت: بخش دفاعی بار سنگین مقابله با توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی را به تنهایی به دوش می‌کشد. یادتان هست فرمانده آمریکایی گفت که در عراق نمی‌توانیم داعش را شکست دهیم اما ایران این کار  را انجام می‌دهد. ما امروز در حوزه دفاع شاهد انقلاب‌های نوین نظامی هستیم که باید برای حضور در صحنه‌های جنگ‌طلبانه دنیا خودمان را آماده کنیم آن هم با آینده‌نگری و ظرفیت‌سازی.

او تاکید کرد: بهره‌وری در بخش دفاع به حوزه ابتکار، فرهنگ سازمانی، اختراع و ابداع، منابع انسانی به عنوان رکن اصلی باید بپردازد، ما باید ارزیابی و تحلیل‌هایی را داشته باشیم. این بهترین فرصت است، در دفاع مقدس هم همین اتفاق افتاد الگوی جدیدی از بهره‌وری تعریف شد مانند زمان تحریم که باعث شد بهره‌وری به نقطه جوش خود برسد و اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز