خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

وظیفه ما در قبال رای مردم، امیدبخشی است / گاهی با سیاه‌نمایی، حس ناامیدی در مردم القا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۷۶

وزیر کشور در همایش روسای پلیس راهور گفت: باید با امید و نشاط، اعتماد مردم را جلب کنیم. وظیفه ما در قبال رأیی که مردم به ما داده‌اند، امیدبخشی به مردم است و این در حالی است که متاسفانه بعضی وقت‌ها با طرح مشکلات و سیاه‌نمایی، حس ناامیدی در مردم القا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش روسای پلیس راهور ناجا اعلام کرد: عملکرد این نیرو رو به جلو و مثبت بوده و این درحالی است که تنوع مأموریت‌های ناجا در ابعاد مختلف به حدی است که کمتر سازمان و دستگاهی تا این اندازه تنوع ماموریت دارد و این تعدد وظایف و تجربه، سرمایه عظیم مدیریت در کشور است و همواره از نظر قدرت تصمیم‌گیری، تحلیل و دید جامع قابلیت بالایی دارند.

او با بیان این‌که یکی از خصایص فرماندهان ناجا و پرسنل این نیرو لزوم تصمیم‌گیری سریع در مقاطع و حوادث مختلف است، خطاب به کارکنان و فرماندهان ناجا گفت: این خدمت‌رسانی به مردم توفیق بسیار بزرگی است که نصیب شما شده است و باید از این جهت شاکر باشیم.

وزیر کشور همچنین با اشاره به خدمت مخلصانه همه مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی، یادآور شد: وظیفه ما این است که با تلاش صادقانه و مخلصانه این انقلاب را به صاحب اصلی آن که امام عصر (عج) است، برسانیم و باید در قبال تمام اعمال خود در این راه پاسخگو باشیم.

رحمانی‌فضلی با مطلوب خواندن شرایط کشور در حوزه‌های مختلف گفت: خوشبختانه موفق شدیم در حوزه بین‌الملل فشارهای سیاسی و نظامی را به فرصت تبدیل کنیم و امروز ایران‌هراسی در حداقل ممکن است و شرایط ما با شش یا هشت سال قبل که دائماً به حمله نظامی تهدید می‌شدیم، قابل قیاس نیست و در شرایط منطقه‌ای هم به‌عنوان یک نیروی موثر در منطقه حضور داریم و با اعتقادات دینی مبتنی بر کمک به مستضعفین، برای کمک به مردم کشورهای منطقه تلاش می‌کنیم.

او ادامه داد: این در حالی است که در منطقه شاهد یک جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای هستیم و نیروهای موثر دنیا از هر روشی استفاده می‌کنند و ما در این عرصه توانسته‌ایم در دل مردم مسلمان منطقه جا باز کنیم و این توجه مردم منطقه به ایران جایگاه کشورمان را بسیار ارتقا داده است و در مقابل، امریکا به‌عنوان منفورترین نیروی حاضر در منطقه شناخته می‌شود و این یعنی ارزش‌های لیبرالی در منطقه بی‌ارزش شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید یادآور شد: در داخل کشور نیز به اعتراف دوست و دشمن بالاترین امنیت را منطقه داریم، آن هم از نوع امنیت پایدار که مبتنی بر وحدت مردم است و این وحدت مردم در منطقه علی‌رغم تنوع قومی و جغرافیایی زبانزد است و این موفقیت را مدیون اسلام و هدایت‌های رهبری هستیم؛ علاوه بر این، انتخاباتی که در کشورمان برگزار می‌شود، انتخابات واقعی است و احزاب فعال در ایران در مناسبات مختلف حضور با نشاط و آزادی دارند که نشانه نشاط سیاسی در کشور است.

او خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی هم علی‌‌رغم تحریم‌ها و فشارهای سال‌های اخیر تورم را به حد قابل قبول رسانده‌ایم و با نسخه رهبری یقیناً مشکل بیکاری و تورم حل می‌شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما آسیب‌ها و ضعف‌ها را نادیده نمی‌گیریم ولی در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه دانش‌های روز دنیا، دست برتر را داریم و در لبه علم روز قرار گرفته‌ایم و این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات ما را به طور قطع از پیش رو بردارد.

وزیر کشور با اشاره به همگامی مردم با آرمان‌های دینی و ملی خاطرنشان کرد: مردم در برهه‌های مختلف این همگامی را داشتند و حتی در برهه‌هایی برخی نگرانی‌هایی درخصوص این همگامی مردم به وجود آمد؛ مثلا در برهه‌ای برخی‌ها نگرانی درخصوص برگزاری فوتبال در دهه محرم را داشتند و حتی عده‌ای هم حرف از ملغی کردن این مسابقه زدند، درحالی که اعتماد به مردم در آن برهه، توانست یک فوتبال عاشورایی ۱۰۰ هزار نفره را به مردم دنیا نشان داده و فرهنگ عاشورا را به دنیا نشان دادیم.

او همچنین گفت: باید با امید و نشاط، اعتماد مردم را جلب کنیم. وظیفه ما در قبال رأیی که مردم به ما داده‌اند، امیدبخشی به مردم است و این در حالی است که متاسفانه بعضی وقت‌ها با طرح مشکلات و سیاه‌نمایی، حس ناامیدی در مردم القا می‌شود.

عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به حضور مقتدرانه ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر حسینی در ایام اربعین ابراز امیدواری کرد که ماموران پلیس با اقتدار و رافت توامان، در طرح سفرهای نوروزی نیز حضور خواهند داشت.

رحمانی‌فضلی در پایان تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با رهبری داشتم، ایشان رضایت کامل از نیروی انتظامی داشتند و در عین حال توصیه کردند که باید برای ارتقای معیشت پرسنل پلیس تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز