خبرگزاری کار ایران

سیاست خارجی آمریکا زیر سایه روابط تجاری ترامپ؛

چراغ روابط تجاری غیرمستقیم رییس‌جمهور جدید آمریکا با ایران روشن شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۳۸

ارتباط سازمان ترامپ با خانواده ممدوف با توجه به روابط نزدیک او با ایران چراغ دیگری را بر روابط تجاری رییس‌جمهور جدید آمریکا با ایران روشن کرده است و همه این‌ها در حالی است که در ظاهر ترامپ دائما از الفاظ ضد ایرانی استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، هفته‌نامه «نیوزویک اروپا» گزارش داد در حالی که ترامپ خود را مخالف سرسخت ایران نشان داده است، جزییات جدید درباره توافقات او با آذربایجان نشان می‌دهد روابط او با خانواده حکومتی آذربایجان (که ارتباط خوبی با ایران دارند) به شدت نزدیک است.

به گزارش نیویورکر روابط غیر‌مستقیم بین منافع تجاری ترامپ و ایران (که او علنا از بدو ورود به کاخ سفید ابراز دشمنی با آنها کرده) شاید از قبل از ریاست‌جمهوری او نزدیک‌تر شده است.

به گفته وزیر حمل و نقل آذربایجان این سازمان، سازمان تجاری است که ترامپ به دست پسرانش داده است و با خانواده ممدوف در آذربایجان روابط تجاری نزدیکی دارند.

ممدوف یکی از خانواده‌های متنفذ در آذربایجان است که از سال ۲۰۰۲ در وزارت حمل و نقل نفوذ کرده‌اند و روابط مالی قوی با برخی گروه‌ها ایران دارند.

برج ترامپ در باکو پایتخت آذربایجان است. در این برج که یکی از بلند‌ترین ساختمان‌های باکو است ۳۵ میلیون دلار هزینه شده است. ساخت این برج در سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. 

وکیل آذربایجانی این پروژه گفته کارکنان ترامپ هر ماه برای بازدید از سایت‌های ساخت و ساز این برج به باکو می‌روند و  بلندپایه‌ترین فرد سازمان ترامپ که از این برج دیدن کرده ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ بوده که در سال ۲۰۱۴ از سایت بازدید کرده است.

این وکیل آذربایجانی گفته ما به طور دائم با سازمان ترامپ در تماس هستیم و جزییات کوچک را هم با آنها در میان می‌گذاریم.

بر اساس این گزارش‌ها ترامپ زمانی که برای تبلیغات انتخاباتی آماده می‌شد، توافقی را که به موجب آن به افرادی که پشت این پروژه بودند اجازه می‌داد از نام ترامپ استفاده کنند، لغو کرد. این افراد پشت پروژه خانواده ممدوف هستند.

بر اساس این گزارش ممدوف در سال ۲۰۰۸ توافقی را با کمپانی آذرپاسیلوی ایران به ریاست کیومرث درویشی امضا کرده‌اند. درویشی رییس یکی از شرکت‌های ساخت و ساز مهم در ایران است. بر اساس این گزارش آذرپاسیلو در واقع برای نیروهای ایرانی کار می‌کند.

الن گارتن یکی از مقامات ارشد در سازمان ترامپ گفته که کمپانی آنها از یک کمپانی ثالث برای کسب و کار مشترک با خاندان ممدوف استفاده می‌کرده است.

ویکی لیکس در سلال ۲۰۰۹ نشان داد که یک دیپلمات آمریکایی ممدوف را در آذربایجان به دلیل فساد بدنام خوانده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز