خبرگزاری کار ایران

شهیندخت مولاوردی:

امام(ره) زنان را از پستوی خانه‌ها بیرون آوردند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۳۱

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امام زنان را از پستوی خانه‌ها بیرون آوردند و آنها را به کنشگرانی بزرگ در عرصه اجتماعی تبدیل کردند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دیدار مدیران و فعالان حوزه زنان و خانواده با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان‌مقدس امام(ره) با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن، گفت: امیدوارم از این فرصت استفاده کرده و در تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زنان و نیز عملکرد و برنامه‌هایی که تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه زنان و خانواده باید انجام دهیم، تلاش کنیم.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن گرامیداشت روز شهید و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی‌، دفاع مقدس و شهدایی که جان خود را نثار سرافرازی و جاودانگی ایران اسلامی کردند، گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) و کتاب زندگی کوتاه، اما پربار آن حضرت، هنوز درس‌هایی ناگفته دارد که می‌توان از آن به عنوان الگویی برای همه نسل‌ها استفاده کرد به شرطی که بتوانیم از وجوه شخصیتی آن حضرت به زبان امروز برای جوانان‌مان رمزگشایی کنیم.

مولاوردی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید در تبیین شخصیت چند بعدی آن حضرت موفق باشیم، اظهار داشت: با شناخت و تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار می‌توانیم قدم‌های تأثیرگذاری برای ارایه الگوی بزرگ و شناساندن حقیقت وجودی ایشان به نسل جوان برداریم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در دولت‌یازدهم تلاش بر این بوده تا با تبیین الگوهای رفتاری حضرت‌زهرا(س) بتوانیم حرکتی را در این راستا انجام دهیم، گفت: خوشبختانه امروز در سراسر کشور، اقدامات خوبی در راستای فاطمه‌شناسی و معاصرسازی آن حضرت صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب راه بزرگی را در پیش داریم.

مولاوردی با گرامیداشت تقارن میلاد حضرت‌زهرا(س) با سالروز میلاد امام‌خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام راحل با بیانات حکیمانه و داهیانه خود خیل عظیم زنان را در تمام تحولات سیاسی همراه کردند و زنان نیز توانستند نقش ممتاز و بی‌بدیل خود را به نمایش گذارند.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به بخشی از بیانات امام راحل درباره نقش زنان در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور، گفت: امام همواره بر اینکه زنان باید بر مقدرات کشور، دخالت کنند، تأکید داشتند و در این راستا تنها به ارایه دیدگاه و نظر اکتفا نکرده بلکه در مقام عمل نیز این دیدگاه‌ها را به اجرا درآوردند و راهی را در مقابل زنان کشور گشودند که فرسنگ‌ها با تحجر و افراط فاصله دارد.

مولاوردی افزود: امام زنان را از پستوی خانه‌ها بیرون آوردند و آنها را به کنشگرانی بزرگ در عرصه اجتماعی تبدیل کردند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی زنان به عنوان پیشگامان انقلاب در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استفاده کنیم.

مولاوردی تقویت اعتماد به نفس و خودباوری زنان، تقویت اعتماد و باور دولت به شایستگی زنان و تقویت اعتماد زنان به سیاست‌های اتخاذی نظام در راستای تأمین منافع آنان را از جمله فعالیت‌ها و اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت: حاصل این تلاش‌ها، حضور دو برابری زنان در مجلس دهم و افزایش میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های انجمنی بوده طوری‌که امروز از ۶۷۷ سازمان در حوزه زنان در سال ۹۲ به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ سازمان در سال ۹۴، رسیده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پیگیری تحقق این سیاست‌ها بر عهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است و این در حالی است که موضوع زنان و خانواده مسأله‌ای فرابخشی بوده و بهبود این شرایط از عده یک معاونت و حتی قوه خارج است و همه دستگاه‌‌ها و قوا باید در این راستا مشارکت کنند.

مولاوردی توجه به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور را از دیگر فعالیت‌های معاونت امور زنان و  ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که گزارش‌های آن به طور منظم به رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان ارایه می‌شود.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تصویب قانون عدالت جنسیتی در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن از سوی شورای نگهبان را گامی مهم در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان زنان در کشور دانست و گفت: این قانون می‌تواند در مسیر تحقق توسعه متوازن و دسترسی عادلانه همگان به فرصت‌ها و امکانات کمک کند.

مولاوردی با اشاره به اقدامات معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: نقش تربیتی زنان و مادران در اصلاح الگوی مصرف خانوارها و ترغیب خانواده به مصرف کالای داخلی، بسیار حائز اهمیت است.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های زنان در کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های فناورانه در شرایط پسابرجام تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر امام راحل(ره) نیز در این دیدار در سخنانی به بیان اهمیت نقش و جایگاه زنان در اندیشه و عمل امام خمینی (ره) پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز