خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور؛

سخنان سرکرده رژیم صهیونیستی حقیقت بحران‌های اخیر منطقه را آشکار ساخت / برخی کشورهای اسلامی از مسیر غلط سال‌های گذشته بازگردند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۹۲

رییس مجلس شورای اسلامی، کشورهای اسلامی را به سخنان اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی توجه داد و ابراز امیدواری کرد که این کشورها حقیقت بحران‌های سال‌های اخیر در منطقه را دریابند و از مسیر غلطی که برخی کشورها پیش گرفته‌اند، بازگردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری بر برخی بیانات مهم آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار تاکید کرد و گفت: رهبری معظم مطالب مهمی در برخی مسائل اساسی کشور به‌خصوص درباره تلاش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به‌عنوان پایه اصلی رشد کشور بیان داشتند و همچنین درخصوص توجه جدی به مسائل فرهنگی تاکید کردند.

او گفت: مجلس شورای اسلامی این مسیر را مسیر فلاق و رستگاری ملی می‌داند و گزارشی از تلاش‌های مجلس در ماه‌های گذشته در این قلمرو نیز امروز قرائت خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت محترم نیز باید در راستای این تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش خود را در این زمینه‌ها مضاعف کند.

او همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رییس رژیم صهیونیستی در دیدار با رییس‌جمهور روسیه، بر لزوم اشاره به دو نکته از این اظهارات تاکید کرد و گفت: نکته اول این است که تاریخ قبل اسلام ایرانیان را تحریف کرد و حوادث را وارونه جلوه داد؛ ظاهراً ایشان نه با تاریخ آشناست و نه تورات خوانده است.البته از یک صهیونیست نابه‌کار جز این انتظاری نیست که این‌گونه دروغ‌پردازی‌ها را بیان کند.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این‌که به‌روشنی بیان کرد که پشت جنگ سوریه، رژیم صهیونیستی است و برای ایجاد صلح در سوریه شرط تعیین کرد و آشکار ساخت که جنگ در سوریه، جنگ علیه مقاومت ضدصهیونیستی است و اگر برخی از کشورهای منطقه تاکنون تردید داشتند جنگ در سوریه در راستای منافع مسلمانان به‌ویژه اهل سنت نیست، با این سخنان رییس رژیم صهیونیستی باید موضوع از ابهام خارج شده باشد که مسئله اصلی ماجراجویی‌های منطقه از پای درآوردن مقاومت و کشورهای حامی آن است تا راه برای سلطه کامل رژیم صهیونیستی بر منطقه هموار شود.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، کشورهای اسلامی را به مطالب اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی توجه می‌دهد تا حقیقت بحران‌های سال‌های اخیر در منطقه را دریابند و از مسیر غلطی که برخی کشورها پیش گرفته‌اند، بازگردند و با دسته‌بندی‌های غلط را برای این رژیم سلطه‌طلب هموار نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز