خبرگزاری کار ایران

مرضیه وحیددستجردی:

مذاکره با کاندیداهای شاخص جبهه مردمی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۱۱۱

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی با ۱۴ کاندیداهای شاخص این جبهه مذاکره می‌کند تا برنامه آنها را اخذ کند تا در نهایت هر کدام که حاضر به همکاری شدند، به مجمع عمومی معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، مرضیه وحید دستجردی با اشاره به برگزاری سومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این جلسه بخش‌های مهمی از اساسنامه به تصویب رسید و نهایی شد و در واقع چارچوب اصلی آن بسته شد.

او با بیان این که قرار شد جزئیات باقی مانده از اساسنامه در جلسه بعدی نهایی شود، افزود: ما باید پیش‌نویس اساسنامه را برای مجمع دوم که ۱۷ فروردین ۹۶ برگزار خواهد شد، آماده کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: در این جلسه درباره کمیته‌های مختلف و برنامه کمیته‌ها و نیز کاندیداهایی که باید با آنها مذاکره صورت بگیرد، صحبت و قرار بر این شد که از طرف شورای مرکزی با این ۱۴ کاندیدا مذاکره و برنامه آنها اخذ شده و همچنین سازوکارهای جبهه به آنها ارائه شود که هر کدام حاضر به همکاری شدند، لیست آنها به مجمع ۱۷ فروردین معرفی شود.

او تأکید کرد:‌ در این جلسه بنا بر این شد که همه کاندیداهایی که رأی بالاتر را داشتند، مورد مذاکره قرار بگیرند و بعد، آنها طبق نظراتشان درباره جبهه که آیا موافق این سازوکار هستند یا مخالف یا بی‌نظر با ذکر دلایل‌، از طرف شورای مرکزی به اطلاع مجمع عمومی دوم رسانده شود.

دستجردی با بیان این که ما باید از مجمع عمومی بخواهیم که درباره کاندیداها اظهارنظر کند و از بین این تعداد معرفی شده، رأی بدهند تا از میان آنها پنج نفر انتخاب شود، تصریح کرد: در حقیقت اختیاری که شورای مرکزی قبلاً از مجمع اخذ کرده بود تا بتواند تعدادی از این کاندیداها را که موافق سازوکار جبهه نیستند، حذف کند، به منظور برقراری شرایط دموکراتیک و مردم‌سالارانه‌ و نیز پررنگ شدن نقش مجمع عمومی، این اختیار را به مجمع عمومی واگذار کردیم تا این سه‌هزار نفر نامزدهای نهایی را انتخاب کنند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره کاندیداهایی که سازوکار جبهه را نپذیرند نیز توضیح داد: همه کسانی که سازوکار جبهه را قبول دارند یا قبول ندارند به مجمع عمومی معرفی خواهند شد و مجمع از بین آنها ۱۰ نفر را انتخاب می‌کند. بنا بر این، روز ۱۷ فروردین از بین ۱۰ نفری که بالاترین آرا را داشته باشند، پنج نفر انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز