خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات دولت سوریه:

برای رایزنی با ایران و روسیه به «آستانه» آمده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۷۵۸

رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در مذاکرات آستانه، ترکیه را مسئول عدم حضور معارضان در آستانه خواند و اعلام کرد، مساله جدایی معارضان از تروریست‌ها در صدر مذاکرات آستانه ۳ قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «بشار الجعفری» رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات آستانه، اعلام کرد که دمشق سعی می‌کند در این دوره قبل از هر چیزی با روسیه و ایران رایزنی کند.

الجعفری، امروز- سه‌شنبه- به خبرنگاران گفت:‌ «ما به‌عنوان هیات دولت جمهوری عربی سوریه در واقع به اینجا نیامده‌ایم که با گروه‌های معارض مسلح دیدار کنیم بلکه آمده‌ایم تا با دو طرف تضمین‌کننده (آتش‌بس) یعنی ایران و روسیه رایزنی کنیم.»

وی دیدارش با هیات روسی در آستانه را سازنده خواند و تصریح کرد که طرفین در این نشست دستور کاری «آستانه- ۳»، اوضاع در سوریه و منطقه و همچنین مواضع جامعه جهانی در قبال سوریه را بررسی کردند.

رئیس هیات دولت سوریه در آستانه، افزود که این هیات تاکنون با طرف روسی درباره هیچ سندی رایزنی نکرده و احتمالا در وقت بعدی این موضوع مطرح می‌شود.

الجعفری گفت: «بر موفقیت‌آمیز بودن روند مذاکرات آستانه، به‌گونه‌ای نتایج آن منافع ملی ما را تامین کند، بسیار مشتاق هستیم؛ خواه گروه‌های مسلح در این نشست حضور داشته باشند یا نه.»

این دیپلمات سوریه با تأکید بر این‌که ترکیه به عنوان طرف ضامن مسئول عدم حضور معارضان در آستانه است، خاطرنشان کرد: مساله جدایی معارضان از تروریست‌ها در صدر مذاکرات آستانه ۳ قرار خواهد گرفت.

براین اساس، سومین دور از مذاکرات صلح سوریه، در آستانه، پایتخت قزاقستان از امروز آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز