خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

توصیه‌ یک فعال سیاسی به اعضای فعلی شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۶۷

یک فعال سیاسی گفت: چرا تاکنون شاهد ارائه گزارشی از پاتوق‌های سیاسی که به نام اماکن مذهبی و با مدیریت و تامین هزینه توسط شهرداری ساخته و در اختیار بعضی از اعضای شورای شهر قرار گرفته نیستیم؟ برخی دوستانی که از رانت و امتیازات قانونی و مواهب شورای شهر برخوردار شده‌اند گزارش شفافی ارائه کنند و باعث پاک شدن ذهنیت‌های ایجاد شده شوند و بگویند سهم این شورا در انتخاب شهرداری و مشکلاتی که برای شورای آینده و مردم تهران و...به ارث گذاشته می‌شود چیست؟

جواد امام در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتخابات شورای شهر گفت: یکی از ضعف‌های شورای تهران تعداد اعضای شورای شهر است و اگر شما چالش‌های تهران را ببینید متوجه می‌شوید که هر منطقه تهران مشکلات کلانی دارد.که می‌تواند به مثابه یک مرکز استان تلقی گردد.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان مجلس محلی باید بتواند پاسخگوی اقشار مختلف مردم باشد، گفت: متاسفانه شورا به شورای شهرداری تبدیل شده است و این یکی از بحث‌هایی است که متوجه شورا است. از سویی دیگر شورا نقش قانون‌گذاری محلی ندارد و بیشتر نقش نظارت محلی آن‌ هم صرفا در حد"نظارت صرف"دارد.

وی به ناکارآمدی و ناکامی شهردار تهران اشاره کرد و گفت: قسمتی از این مسئله ناشی از کارنامه نه چندان موفق شورا بوده و دوستان ما که به عنوان اصلاح‌طلب وارد شورا شدند هیچ برنامه مدونی نداشتند که نسبت به آن برنامه پاسخگو باشند. لذا فقط به صورت فردی از خود دفاع می‌کنند و به صورت جمعی دفاعی از خود ندارند و برخی از این افراد که در این مدت غیبت داشتند حالا دوباره حضور رسانه‌ای خود را افزایش داده‌اند و در توئیتر و تلگرام حضور بیشتری دارند.

این فعال سیاسی گفت: به صورت فردی از برخی اعضای شورای شهر تهران می‌توان دفاع کرد اما به صورت جمعی عملکرد اینها خوب نبوده گرچه تجربه گرانسنگی پیدا کردند. اگر این افراد می‌خواهند لطفی به مردم تهران داشته باشند میثاقی امضا کنند و متعهد شوند که در رقابت‌های انتخاباتی حضور نخواهند داشت و این گام مثبتی است که ظرفیت و تجربه را در اختیار شورای سیاستگذاری قرار دهند تا چهره‌های کارآمد و منسجم وارد شورا بشوند و یک بازوی توانمند مشورتی باشند که شورای بعدی را یاری کنند. این افراد احتمالا دوره بعد در شورا نیستند چون یا خودشان میل ندارند یا اقبال مردم به آنها کم شده و باید این تجربه را در اختیار شورای بعد قرار دهند.

وی به بحث‌های سهمیه‌ای در شورای عالی اشاره کرد و گفت: منظور از جوانان افراد جدیدی است که توانایی برنامه ریزی برای اداره شهر را دارند و تجربه کافی را نیز در این زمینه دارند.

وی با انتقاد از عملکرد شهردار تهران نیز گفت: چرا تاکنون شاهد ارائه گزارشی از پاتوق‌های سیاسی که به نام اماکن مذهبی و با مدیریت و تامین هزینه توسط شهرداری ساخته و در اختیار بعضی از اعضای شورای شهر قرار گرفته نیستیم؟ برخی دوستانی که از رانت و امتیازات قانونی و مواهب شورای شهر برخوردار شده‌اند گزارش شفافی ارائه کنند و باعث پاک شدن ذهنیت‌های ایجاد شده شوند و بگویند سهم این شورا در انتخاب شهرداری و مشکلاتی که برای شورای آینده و مردم تهران و...به ارث گذاشته می‌شود چیست؟

امام تاکید کرد: نکند به جای انتخاب افراد کارآمد و باتجربه و دارای دانش و تخصص لازم تسلیم نگاه صرفا سیاسی و سهمیه‌های حزبی و افرادی که حضورشان نقش زینتی خواهند داشت باشیم. اداره کلانشهری چون تهران نیازمند انتخابی تیمی منسجم و کارامد خواهد بود.

معاون سابق وزیر نیرو در دولت خاتمی به مشکلات آب تهران به عنوان یکی از مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: در این دوره کار بسیار سخت است تا افراد توانمند در لیست قرار بگیرند و در همه حوزه‌ها مشکلات را بتوانند حل کنند.

 وی تاکید کرد: مدیریت شهرداری با انتخاب یک نفر کار درستی نیست و باید یک تیم قوی با برنامه مشخص انتخاب شوند و این کار دشواری است و دوستانی که توانمند هستند اگر وارد عرصه نشوند مشکلات تهران افزایش پیدا می‌کند.

وی به برآورده نشدن انتظارات مردم از لیست امید گفت: شورای شهر یک تفاوت با مجلس دارد چون محدودیت‌هایی که در نظارت‌ها وجود داشت باعث شد برخی افراد کارآمد نتوانند وارد مجلس شوند اما با توجه به فرصت و شرایطی که امروز هست چهره‌های کارآمد بیشتری می‌توانند اینجا حضور داشته باشند و این مسئولیت اصلاح‌طلبان را افزایش می‌دهد که افراد توانمندتری را برای لیست معرفی کنند.

این فعال سیاسی گفت: مردم افرادی که با لیست امید وارد مجلس شده‌اند اما عملکرد موفقی نداشته‌اند را شناخته‌اند. در شوراها باید دقت شود اگر کسی تخلفی کرد امکان برای برخورد با او وجود داشته باشد و نمایندگان میثاق‌نامه‌ها را به صورت عملی بپذیرند.

عضو ارشد بنیاد باران گفت: شورای آتی باید سعی کند نقش قانون‌گذار محلی و نظارت واقعی را پیدا کند و حتی به سمت مکانیزمی برود که شهردار  با رای مستقیم مردم انتخاب شود اما اگر شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب شود و شورا با همین وضعیت پیش برود خود به خود چالشی به وجود می‌آورد.

این فعال سیاسی در پایان ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای عالی وسیاست گذاری خصوصا در تهران برای جلوگیری ازشائبه‌ها نامزد انتخابات نشوند. همچنین نباید شاهد حضور افرادی در لیست باشیم که برخلاف اجماع جریان اصلاح طلبان سازناهمگون کوک می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز