خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

اقدامات صورت گرفته نشانگر موفقیت دولت در اقتصاد مقاومتی است/ حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۷۴

رییس جمهور گفت: اقدامات صورت گرفته نشانگر موفقیت دولت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران از الطاف خداوند متعال به کشور و ملت ایران تشکر کرد و گفت: خداوند متعال را بخاطر امنیتی که به ملت ما امسال ارزانی داشت و در شرایط اقتصادی سخت توانستیم قدم‌هایی را با کمک مردم پیش برداریم و در زمینه گندم به خودکفایی برسیم و شاهد تحولاتی در زمینه انرژی باشیم، تشکر می‌کنم.

رییس جمهور به صادرات نفت خام اشاره کرد و گفت: در زمینه صادرات نفت خام توفیق داشتیم عقب‌ماندگی‌های قبل را پشت سر بگذاریم. در زمینه مواد غذایی، کشاورزی، حمل‌ونقل و ناوگان هوایی قدهایی برداشتیم و در زمینه صنعت و گردشگری و منابع آبی و در زمینه زیرساخت‌ها و تولید نیز حرکت مثبتی داشتیم.

او گفت: امسال، سال اقتصادی مقاومتی؛ اقدام و عمل بود که در این زمینه در طرح‌های کوتاه و بلند مدت قدم‌هایی برداشتیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در زمینه رشد اقتصادی قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: توانستیم در صادرات نفت جایگاه گذشته را بدست آوردیم. در زمینه مسایل اقتصادی و روابط بانکی گشایش‌های امسال بیشتر بوده که نشان دهنده این است که در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی داشتیم.

روحانی با بیان اینکه در زمینه امنیت و آرامش توانستیم کشور را از معضلات پیش رو مصون بداریم، یادآور شد: همه نیروها با تلاشی که انجام دادند، توانستند کشور را به خوبی حراست کرده و امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم.

او به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز  اهتمام ویژه‌ای به جلسات بررسی معضلات و آسیب‌های اجتماعی داشتن و این جلسات در حضور ایشان تشکیل شد. شورای اجتماعی به ریاست من شروع به کار کرد و آمار نشان می‌دهد که موفقیت‌هایی در این حوزه به دست آمده و امیدواریم سال آینده، سالی پر خیر و برکت برای ملت باشد.

رییس جمهور با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه افتخار همه زنان عالم است و طریق سعادت را به همه نشان می‌دهد و راه اطاعت از خدا را به ما آموخته و نشان می‌دهد که اسلام چه مکتب با عظمتی است که چنین بانویی به این مقام برسد.

او روز زن را به مادران و بانوان جامعه تبریک گفت و با اشاره به ولادت امام راحل گفت: امیدواریم در زمینه خدمات به بانوان موفق باشیم. دولت قدم‌های خوبی برداشته و بانوان ما هم پای مردان در زمینه مختلف حضور دارند. تبعیض‌هایی از گذشته بوده که باید جبران شود و بانوان در عرصه‌های مدیریتی حضور بیشتری داشته باشند.

روحانی بر صله رحم در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد و گفت: امیدوارم در آغاز سال جدید، کینه‌ها را کنار گذاشته و به فکر تفرقه و انشقاق و مسایل جناحی نباشیم.

رییس جمهور بر لزوم انسجام اجتماعی در کشور تاکید کرد و افزود: با برادری می‌توان به اهداف رسید.  اقدامات خوبی از سوی ستادهای نوروزی در حال انجام است و تلاش شده در سال نو به مردم کمک کنیم. در برخی مسیرها اقدام های خوبی شده و امیدواریم مردم این را در ایام نوروز مشاهده کنند. همه باید در این ایام و در سفرهای نوروزی مراقبت کنیم رفتار بهتری با طبیعت داشته باشیم.

او با اشاره به برخی حوادث تلخ از جمله سوانج جاده‌ای در نوروز امسال اظهار کرد: برخی از این حوادث و مشکلات برای ما تاثرانگیز بود. باید تلاش کنیم تا سال آینده شاهد حوادث غمبار این چنینی نباشیم و سال با نشاطی را داشته باشیم.

رییس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه در سال آینده شاهد شکوفایی در زمینه‌های مختلف باشیم، گفت: تردید ندارم با تلاش و کوشش بیشتر مردم در زمینه‌های مختلف شاهد رشد و شکوفایی بیشتر خواهیم بود. امیدواریم سال ۹۶ سال خوشبختی و سعادت برای کل مردم ایران باشد و ما نیز بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

روحانی از مسئولان دولتی و رسانه‌ها که تلاش کردند دستاوردها و اقدامات مختلف دولت را به اطلاع مردم برسانند، تشکر کرد و گفت: رسانه‌ها باید پیشتاز همه مسایل باشند و با خبررسانی خود به منافع ملی کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز