خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:

اولویت دولت در سال آینده دنبال کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است/ اشتغالزایی خالص داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۱۳۰

رییس دفتر رییس جمهور گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل‌های شفابخشی را ارائه می‌کند. از این رو اولویت ما در سال آینده دنبال کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در سالجاری شاهد یک رشد بسیار مطلوب بوده‌ایم. همه خانوارها و فعالانی که دراین بخش‌ها بوده‌اند به طور ملموس آن را لمس کرده‌اند که اکثر آن از باب درآمدهای نفتی بوده که نسبت به گذشته قابل قیاس نبوده است. در بخشی از زمینه‌ها مردم منتفع بوده‌اند. مانند بخش سلامت که رضایتمندی را می‌توان در اعماق روستاها و سایرشهرهای غیر از پایتخت احساس کرد.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: عزت ملی و استغناء کشور با مثبت شدن طراز تجاری که آرزوی دیرین همه دولتمردان بود محقق شد. می‌دانید که استقلال سیاسی ضامنی مانند استقلال اقتصادی می‌خواهد. امیدوارم زمانی برسد که صادرات غیر نفتی ما بیشتر از صادرات نفتی باشد.

او ادامه داد: امسال شاهد بودیم که به دنبال سال گذشته از باب کار ریشه‌ای در اصلاح ساختار اقتصاد اقدامات خوبی صورت گرفت. سیاست اقتصاد مقاومتی یک انسجام ایجاد کرده که ما بتوانیم تولید ملی را تربیت کنیم.

نهاوندیان افزود: به حمد خدا امسال ما در بخش کشاورزی مثلاً گندم نه فقط اینکه نیاز داخلی را برآورده کرده‌ایم بلکه به صادرکننده گندم نیز تبدیل شده‌ایم و در بقیه اقلام کشاورزی نیز میزان واردات کم شده و تولید افزایش یافته است.

او همچنین گفت: در حوزه‌های دیگر نیز این خودکفایی سرایت کرده است. مثلاً در بخش حمل و نقل گشایش‌های فراوانی صورت گرفته و امروز می‌بینیم میلیاردها خرجی که هموطنانمان درکشورهای دیگر می‌کردند با گسترش حمل و نقل هوایی در داخل کشور صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری تاکید کرد: شهرهای ما تبدیل به مراکز گردشگری شده و شاهد هستیم سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این امر صورت گرفته است.

نهاوندیان در مورد اشتغالزایی دولت یازدهم نیز عنوان کرد: ایجاد شغل مسئله مهمی بود که دولت بر آن تاکید داشت. رشد اشتغال افزایش یافته است.. خدارا شکر ما توانسته‌ایم اشتغالزایی خالص داشته باشیم یعنی نه اینکه شغل‌هایی را ایجاد کنیم عده‌ای بر سر کار بیایند و عده‌ای دیگر بیکار می‌شوند.

او در خاتمه تاکید کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل‌های شفابخشی را ارائه می‌کند. اولویت ما در سال آینده دنبال کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز